victoriajohannesson

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 22 januari 2011 20:08

Tränade med Gil idag, har ju pratat i flera dagar nu om att jag ska träna lite form med han. Så idag när man äntligen är ledig och har tid innan det blir kolsvart ute.

Så iaf sätta vi på han bettet i stallet och gick vidare till vårt lilla "ridhus" haha men iaf till vår förvåning kunde man tända där inne så blev mkt bättre ljus, dom hade iaf hämtat massa halmbalar nu så det va mer plats idag, tänkt när allt är slut :O Då kan man hålla på på stor yta ;) Men iaf jag vet inte vad det är med honom just nu men han är så slö.. Vet inte om det tar väldigt på krafterna på honom att busa runt i hagen med Bäbis hela dagarna att han blir så slut i kroppen utav det, han är ju trots allt bara snart 3 år. elelr om han håller på och tappar en till tand. Jag tror faktiskt han håller på och gör det. För sist va det lite samma, fast då en stund va han överallt ! haha, men ja det kan vara vädret också.. Till veckan ska vi iaf börja med hösilage så får vi väl se om det blir lite bättre med honom då.. lite smakligare så kan nog få i han lite mer mat om dagarna, tkr han smalnat av lite men jag vet inte om det bara är inbillning :) Det får  jag hoppas att det är ! han piggnar nog till snart iaf.


Cassandra fick iaf rida med bettet idag, första gången faktiskt och det gick väl sådär som det ska gå första gången, men han svarade väldigt bra på hjälperna idag, hon klarade iaf av att hålla sig inne hela tiden utan att gå iväg dit han ville. Imorn ska jag iaf ta tid till att masserar honom riktigt ordentligt, så ska jag se om vi inte kan ta en riktig långpromenad med honom bort på vägen, där det inte är en jäkla massa snö. Det jag är mest rädd för att det kan komma en lastbil så har man ingenstans att ta vägen för att det är jävla snö precis överallt, men ja man får väl helt enkelt hålla tummarna och hoppas att dom har lunchrast eller något ^^ hahaha


Jag vill ha vår och sommar och ja VARMT !!!!!! ingen skare iaf.....  

Av Victoria Johannesson - 22 januari 2011 19:58

min arm gör faktiskt lite mindre ont nu om jag ska vara ärlig :) Jag blir bara nöjdare och nöjdare varje gång jag kollar på den och till helgen ska jag flasha armen för mormor som bara den endast för att hon total hatar tatueringar ! hahaha

Idag har jag faktiskt hör och häpna läst körkortsteori och gjort lite frågor i boken eller rättare sagt ett helt kapitel :)

Sen har jag och Cassandra gått med hundarna eftersom det inte är så kallt längre och Bamse är frisk så kan vi börja gå lite långpromenader nu, sen är det ju så tråkigt också och gå på samma ställe ! men jag lovar när jag får körkort ska jag och Cassandra gå oftare !

Vi gick iaf på järdet en bra bit och det kan jag ju säga i efterhand att det hade jag hellre skippat ! Ibland kunde man gå på skaren men ibland så försvann ena benet, haha något farligt för hundarna eftersom skaren är så stark kan dom säkerligen bryta benen, men den va såpass stark att dom höll sig på ovansidan hela vägen ! Det hade iaf ridit en dåre på järdet där vi gick, gammla spår men fortfarande när det va skare, och ska jag vara ärlig så är min fråga, hur tänker man när men ger sig ut i 50 cm djup snö med 3-5 cm tjock skare på ytan? Vad tänker man med då, det skär ju upp benen när man rider i det... En annan sak när man har djur som kan gå på den som hundar då tillexempelt.. Men hästar som har världens tunnaste hud speciellt på bakbenen ger sig ut och galopperar i detta ? :O Jag fattar det inte... Helt galet ! Jaja inte min häst men ändå lite får man ju tänka iaf, inte skulle jag själv vilja springa i 50 cm snö med bara ben med skare på det vet man ju kan göra lite ont när man har bara vanliga byxer på sig... Ne det tkr jag inte om !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards