victoriajohannesson

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 24 januari 2011 19:53

nu har jag äntligen hittat sadeln jag längtat efter, hm nu ska det bara till lite pengar så är det fixat, fast jag ve tinte riktigt när jag kan beställa den eftersom den kostar 4700 kronor så tillkommer, stigläder, stigbyglar och sadelgjord så jag vet inte riktigt när jag kan beställa den men vad jag velat är att jag skulle helst vilja ha den här och nu precis bradvid mig !

Det som är sjukt bra med den är att den är bomlös så det går att ställa den direkt efter hur hästen ser ut i ryggen vilket är sjukt bra eftersom Gil är mongo i ryggen ! haha men nej den blir perfekt, den ser ju exakt ut som en "riktíg" bara att den är bomlös och i  syntet bara bomen som är i läder, men den skulle vara pefekt ! efrersom den inte väger något typ, nej men den blir super :)


Idag tränade vi bara med bett på Gil och lite buga, han förstår nu att han ska trampa under och lägga all tyngd på bakbenen, gick iaf bra bättre än när jag gjorde det sist ! får se hur lång tid det tar den här gången, har ju ändrat lite hur jag gör och så nu så det går säkert mkt mkt bättre, eftersom det redan gett resultat efter 2 gånger ! vill inte gå för fort fram heller så :P Stallägaren har också plogat paddocken så imorn kanske jag ska longera för engångsskull innan paddocken även blir till en isbana :D haha nu blir det topmodel :))

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards