victoriajohannesson

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 14 januari 2011 14:58

Har hunnit med en massa saker idag verkligen ! Åkte till skolan med Amanda vid nio tiden, åkte vidare till stallet vid tio,

Började då mocka åt Edla först, tog ett tag ^^ Fyllde vatten till henne sen. Mockade sen efter det Gils box och vad är felet med honom hö precis över allt, det brukar bara vara så när spånet är lite lortigt men igår la jag in en ny spånbal, så idag sänkte jag 1 kilo på kvällen så får se vad resultatet är imorn helt enkelt ! men iaf fyllde sedan vatten till honom ! Gjorde sen hö till båda, gjorde ju maten också naturligtvis, sen hämtade jag in Edla för hon såg så ledsen ut i hagen, efter att Poy har åkt så är hon lite ensam sådär, går ju ensam i hagen nu medans på andra sidan staketet busar Gil och Bäbis runt som dårar så får hon bara stå och titta på, Tråkigt tkr hon det är ! så jag tog in henne och borstade henne för en gångs skull ! lite nervös va hon men slappnade av efter ett tag. riktigt tossig svans hade hon ^^ sen gick jag ut med henne och gav henne hö för att hon skulle få lite ro. Plockade in Gil, gjorde iordning honom för lite träning ! Visste inte riktigt vart jag skulle gå och träna, så gick bakom en lada vi har på gården så va det öppet där, så gick jag in och tränade där, va en massa halmbal och grejjer där inne men det gick och va på en liten plätt på kanske 20x20 meter, det va iaf riktigt bra så ska man träna i sånt här väder när det inte går och vara någonstans så var det perfekt och va där! men iaf fick lite gjort med han iaf, han ville inte riktigt trava, men några steg blev de tiaf, fokuserade sen på formen lite och det gick bra för att han va ny med att vara innomhus och träna :) Blir att vara mer där !

Sen gick vi tillbaka, han fick äta jag gjorde iordning 2 höpåsar till, sen plockade jag ut honom när han tuggat i sig lite mat, dom fick "lunch" av mig ute i hagen idag, brukar dom inte få men dom va så sugna så :) hihihi, sen gav jag mig på Poys box som Josefine inte tagit ur, men iaf, skönt att ha något att göra när man vill att tiden ska gå fortare, iaf 8 kärror drog jag ut därifrån innan det va slut... hahah lite mkt ! men ja nu är den tom också, så är det någon som söker stall så är det bara att komma 3 boxar är nu tomma, och Edla vill nog ha en vän i hagen :)

Iaf sen begav jag mig hemöver 3 km framför mig, gick det på 25 minuter, 25 minuter ? helt insane snabbt eller vad :O Det va iaf skönt och gå men sen blev det sådär strange i benen så det är jallt samtidigt som det är kokvarmt så det känns som det brinner i benen, men aa det var det vört iaf ! nu ska jag duscha sen slänga mig i soffan för lite tve :) imorn blir det köra folkrace bil på isen :))))


  

Sassa växxer för var dag som går, hon som va helt apatisk när hon kom till oss va i slagsmål igår med en annan tik, helt ofattbart denna hund kan hon det ? Det va iaf om en köttbulle och mamma skrattade när hon såg det, hon är nu en helt normal hund med vanliga beteenden inte hej mitt namn är sassa jag är 7 kilo övervikt och det enda jag vågar är att gå mitt i vägen och kolla i backen, det va gamla sassa det :D Så himla kul att få sett detta med egna ögon hon har verkligen fått ett bättre liv !

Av Victoria Johannesson - 14 januari 2011 14:52

Nu har lat Victoria varit igång igen och inte bloggat ! men ja skolan har ju börjat nu så det tar tid på dagarna och jag har slutat vid halv fem varje dag också så det tar verkligen, tid så har inte haft tid till datorn denna vecka helt enkelt !

Men ja såg nu att det går att ladda upp videoklipp direkt på bloggen ist för att först lägga in dom på youtube tillexempelt, så sjukt bra så nu kan det bli lite träningsvideos frammöver, när det finns tid och väder till det :) Youtube ville inte riktigt vara min vän när jag försökte lägga upp klipp så ja vi börjar här ist tycker jag :) hahah


Idag har vi iaf haft projektdag och som ni redan vet så har jag och Amanda varit lite dryga med detta men nu hör och häpna så pratade vi med FD rektorn idag och JAAAAAAA ! börja bygga redan på måndag nu så skönt !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards