victoriajohannesson

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 9 januari 2011 18:02

Träning med Gil idag igen då, har hållt på i tre dagar nu så blir väl träning i två dagar till iaf så det blir lagomt med träning till helgen igen :) Eftersom det töar just nu så är det ju hur halkigt som helst, världens is är det vid stallet och lille Gil då som har fossingar utan skor så va det lite bambi på hal is. tur säger jag att vi inte plogade paddocken iår :) men iaf tänkte ju att vi skulle värma upp på lilla vägen bara springa lite fram och tillbaka, kände inte för att göra det gamla vanliga så bara som omväxling, men där var det ju blank is så gick bara och gjorde någon sidepass. Iaf väl inne i paddocken så körde vi lite "skicka" honom emellan oss, till mig kommer han i fullgalopp när jag ropar kom och slår till på benet ! vilket är jätte kul att se :) sen så till Cassandra går det inte alls så jag försöker skicka honom men det tog cirka tre meter tills han upptäckte att inte jag var med på kuppen :) så ja det fick helt enkelt bli så att jag fick springa med, hahah höll på att ramla gjorde jag också ^^ menmen sen slängde jag upp Cassandra så fick hon rida ist, kände att det va bra om vi fick träna lite sväng övningar ! iaf hon red med hacket som vanligt.. och idag gick det sjukt bra, vi tränade mest på att han inte ska vara som ett plåster på mig när hon rider så tänkte mest "frammåt" i både svängar och rakt fram, det är mkt att tänka på när hon ska svänga, inte bara att dra i ena tygeln det !

men iaf det vi gör med Gil i ordningen :

1. sits, ta med sig bäckenet åt det håll man ska åt, samtidigt som man ger röst

2. tygel mot hals dit man ska åt, vänster tygel då går man åt höger osv tvärt om i andra varvet.

3: lyssnar han inte på det tar man till vaden, inte hälen !

4. och tillsist om han inte förstår vinklar skänkeln lite på hacket !

Detta gick iaf otroligt bra idag ! vilket är jätte kul att se, blir lite rörigt för henne ibland när han inte lyssnar för då vet hon inte riktigt hur hon ska göra :P Så blir lite tyglar överallt ibland.. haha men det gick iaf super bra så ja gär stolt över båda idag :)


  

Gull häst :)

Av Victoria Johannesson - 9 januari 2011 17:55

höll precis på att avklara ett inlägg så stänger skiten av sig, vet inte hur länge jag kommer klara av detta, men det känns som att efter sommarens jobb så tänker jag lägga pengar på en ny dator för den här åker snart ut genom bakdörren med högtalarna före !


Så tillbaka till det jag var inne på på första inlägget, och det va att jag tycker det ska bli grymt tråkigt med skolan ! speciellt nu när jag och Amanda har hela projeketet kvar, buuuh ! kommer sluta med att Victoria stoppar in huvet genom väggen och väntar där tills allt är över...

men iaf, till det som har varit väldigt bra idag är att Signe, Mona och Lars har varit här fick försenad present på 500 kronor :) gör sig bra i plånboken det ! Sen kom även morfar som jag även där ifrån fick en 500 hundring.. mkt bra detta vad man kan tjäna på sina födesledagar :) speciellt när man blir lite äldre :) och det som har varit ännu roligare är att det gick sjukt bra med Gil idag ! och att jag snart ska gå och duscha samt att det ligger lite tvätt i vår nya tvättmaskin, äntligen säger jag bara !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards