victoriajohannesson

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 8 januari 2011 21:46

Igår va han världens mysis stack in huvet mellan magen och armen på Cassadra så stog han där och blinkade i ögonen, måste vi göra något idag sa han då :) men så frot vi kom ut till paddocken och jag släppte lös honom så sa det bara pang som ett klister plåster på mig, vek inte en endaste gång. Har även skaffat tunnor nu så ställde in en sån i paddocken den va läskig ! men det som är så himla bra med Gil att det kvittar hur farligt det än är så tar hans nyfikenhet över så går han fram vilket som eller ej, kvittar om han så trot att tunnan tänker hoppa upp och slita honom i stycken så klarar han inte av det utan måste verkligen gå fram :) Så söt är han totally love him gör jag :) Cassandra red också igår med hackamoret och han går så bra med det, tränar ju mest att han ska förstå svänga med hjälp av kropp och tygel mot hals och förstår han inte så hjälper man till genom att vinkla skänkeln lite på "bettet" då svarar han direkt så det tar inte lång tid för honom att förstå vad meningen är med tygeln mot halsen och vinkeln i bäckenet :P Det gick iaf otroligt bra, haha han hoppade lite med frambenen också och Cassandra va inte direkt beredd så hon åkte bak lite.


Sedan dagens träning då, använde jag mig av repgrimman, ledrep och stick :P tänkte jag skulle träna lite samlad trav och med låg form, men det va väldigt jobbigt att trava i snön sa Gil så övade lite mer på Stegra och skillnad mellan bakca och stegra tyvärr blandar han ihop ljudkommanot så det försökte vi fokusera på och efter ett tag så förstog han att han skulle backa, iaf han reste sig rakt upp idag. Jises va stor han blir. Tur att han har lite koll på sig själv så han inte råkar träffa mig med ett ben eller så, sen bad jag Cassandra att hämta hjälmen så hon fick rida i repgrimma idag, först tyckte hon det skulle bli skit kul men efter att han stegrade så tror jag hon blev lite avskräckt så då blev jag så jäkla arg men för att jag inte skulle skria och så tog jag Gil och gick iväg ist, tränade på vägen, Sidepass fick det bli, så himla bra nu när det är höga snökanter för då blir det verkligen inramat så det gick skit bra :) Så det ska vi testa på fler gånger, längtar till våren när vi kan börja slang träna honom så jag kan tvätta honom till sommaren för nu är han så lortig så jag tror jag avlider :) haha

  

Gil när han va en såndär skruttig liten skit :)

Av Victoria Johannesson - 8 januari 2011 21:38

regn regn regn, deprimerande allan säger jag bara ska det vara så svårt att ha snön kvar ?

Idag har jag äntligen sett Harry Potter och dödsrelikerna del 1 och den va sjukt bra ! vill se den igen och igen och igen längtar som tusan tills den andra delen kommer, ska sitta klistrad på premiären kan jag lova ! Idag har jag endast vart hos Gil, duschat, vart på bio och kolalt på film. Så dagarna går för jäkla fort alltså ledamt är det ! för det är endast en hel dag kvar tills skolan börjar :'( jag vill bara grina över det för det kommer bli för mkt nu på slutspurten längtar bara tills allt är slut, iaf tills efter vecka tio får hoppas att projektet någon jäkla gång blir påbörjat och färdigt ^^ Så jobbigt är det bara man tänker på det...

Tur att man har en häst som fyller dagen ! Nu i veckan kommer det bli väldigt körigt, Frida är bortrest och till torsdagen åker Josefine så det blir bara ynka skuttiga jag och Cherie som blir kvar :) haha, lite hästar blir det iaf kan jag lova ;o men skönt ändå varit så härligt nu när det bara varit fyra stycken så lugnt och skönt, i vintras höll man ju på att dö av alla som stressade runt som apor så rikgti härligt har det varit dock tråkigt nu när Josefine åker hade varit kul om man fick hoppla runt några fler gånger på Poy :) menmen sånt är livet, snart ger jag mig ändå upp på Gil så :) ingen återvändo snart har nog dragit lite långt på det nu men bättre att vänta än att kasta sig upp utan att han är stark nog :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards