victoriajohannesson

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 31 januari 2011 21:26

Till stallet idag igen då, måste bara säga det innan jag vörjar skriva att det är SJUKT skönt att ha en plogad paddock, åh så mkt det underlättar :)

Men iaf, tänkte att jag skulle träna formgivning idag från marken med Gil på volt, speciellt det svåra varvet för honom där han har så svårt att fomra sig osv. Men iaf sätte på han tränset och bettet, tänkte att det måste vi ju också träna på så lika bra att köra på bägge. Men iaf kommer ut till paddocken, jag typ sträcker ut handen så han får slicka lite på den, Tro det eller ej han älskar att slemma på saker med tungan ^^ Typ med höet i vattenhinken han är inte klok ! Slicka på kläder, äta upp vantar. Plocka upp saker, ja allt kretsar runt hans mun :) Men iaf så kände jag att det va något vasst, jo en tand till som håller på att ramla ut, och även denna var "böjd" uppe vid tandköttet, inte så som vi människor som får en lös tand som vi kan sitta och vicka på nej hans tänder böjer sig utåt, måste göra ont ! Så ja jag tog av honom bettet med en gång så sprang vi runt lite utan grejs på, han fokuserade riktigt bra idag, eftersom han höll sig kvar i båda varven i både skritt och trav :D Men iaf sen kom Cassandra med remontnosgrimman så bara testade jag på en buga och shiiiiiitt jag kunde lagt ner benet på honom idag, men jag ville inte riktigt gå så långt så får vänta någon dag till med det så han blir helt bekväm, men nu ni har vi kommit långt ! han förstår iaf att han ska sänka sig och så nu, jätte spännande :D


Som sagt han va ju jätte fokuserad vid markträningen, sen så slängde jag upp cassandra och det gick lika bra där :) Söteponnien ! traven måste vart himelsk ! han formade sig så härligt och sådant härligt steg han har, ja det är obeskrivbart :)

Ne nu blir det att gå och lägga sig med sitt onda huvud, funderar skarpt på att åka till glasögnoaffären någon dag och ta syntest och så, för nu vet jag inte om jag orkar ha dålig syn på ena ögat längre....

Av Victoria Johannesson - 31 januari 2011 21:18

Precis kommit ur duschen, Awsome va det kan jag lova :) Ska kleta på en ansiktsmask också, och imorn ska jag nog köpa lite mer ansiktsmasker. Gjorde det jätte ofta förr, huden blev helt mjuk inte torr på ett enda ställe men sen så slutade jag använda det av någon konstig anledning antagligen för att jag inte orkade hålla på och kleta med det men så började jag nu igen och AWWW Va skönt det är ! Så imorn införskaffa mer ansiktsmasker !


Igår tränade jag här hemma på Crosstrainern, gjorde även alla miljoner olika styrkeövningar som jag brukar göra, mne så testade jag en ny igår som bara flög upp i mitt huvud eftersom jag vill få en "rakare" sida på kroppen så svänga jag bara kroppen åt höger och vänster, inte alls jobbigt tänkte jag eller först tänkte jag det här kommer ju inte ta något, så gjorde jag väl 30 st sådana, haha och idag kan jag lova har jag träningsverk, kan knappt sätta händerna på höfterna för det gör så ont ! Så den ska jag iaf fortsätta att göra, stärker ju muskulaturen på sidan av "magpariet" Så härligt !!!


Idag har även jag och Amanda köpt förköptbiljetter, det vill säga gå in till Tempel före KÖN !!!!! Jippiiiii ingen mer stå i kylan och vänta i 20 år på att vaktjävel ska ändra sig ^^ hahahaha Men ja så nu TAGGGGGGA fredag säger jag abra, here we come Tempel :D Blir att shotta en hel del !Vingligt därifrån ;)


  

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards