victoriajohannesson

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 3 januari 2011 23:29

idag har jag ju haft hand om Poy Josefins häst :P Hon va nämligen ínte hemma idag så och hon skulle komma hem sent så hon frågade om jag kunde ställa upp och självklart gör jag det :) snäll ska man vara det varar långt !

Iaf mockade och dolade, Cassandra fick ta Gils grejjer.. Sen plockade vi in henne och det brukar altid va problem med att få in henne från hagen, speciellt när man kommer på sån tid att det inte är "dags" för intag men iaf jag gick in i hagen satte mig på huk så kom Edla fram först med Poy lunkandes bakom.. Lätt som en plätt var det ! tog kanske 4 minuter eller något ?


Iaf väl inne så va hon lite spänd och så, sätte på henne repgrimman, tränset över och ledrepet så knallade vi ut i paddocken ! gjorde lite ledarskaps övningar, kollade av vart vi hade varandra, såg till så hon kunde va kvar på backen så att säga, för dom andra hästarna vart ju helt skogstokiga Edla sprang runt som en dåre och skrek efter Poy, Gil och Bäbis busade som bara den ! haha men iaf hon klarade av det störningsmomentet och jag fick henne slappna av..


Sen till att hoppa upp på, jag har inte ridit sen jag i mitten av sommaren? väldigt längesen iaf... skulle rida barbacka och jag hade mina westerntyglar, haha det kan jag ju straffa mig själv för lite senare ! Cassandra orkade inte slänga upp mig och Poy har lite svårt att acceptera en, men iaf tillsut fick Cherie kasta upp mig, och då hade jag bara ena tygeln medans Cassandra höll i den andra, vips sa det så va Poy påväg ner mot hagarna, hoppade fram lite lätt jag försökte lägga all min tyngd åt vänster mot paddocken det vill säga, och med en tygel då försöka styra ditåt, det blev några snurr men vi klarade upp oss när Cherie fångade upp oss, när jag väl hade båda tyglarna i rätt händr och rätt över halsen så gick det som en dans !


Herregud va bra hon svarade på mina vikthjälper, behövde inte använda tyglarna någonting ! Vilket kändes välsigt skönt för i sommras så va hon stel ! sten hård i munnen ja allt mna kan säga om en häst som inte är bra tror jag ! men iaf det kändes välsigt skönt så ja jag masserade henne efteråt och jag fick bort en hel del ! i halsmuskeln ska vi inte tala om hur stel hon va shiiiitt fick henne iaf välsigt mjuk tillslut och hon gäspade och pruttade och den hästen har jag ALDRIG hört prutta så jag antar att det va väldigt bra för henne ! Det va iaf kul att rida för en gångs skull :)


började med att kolla om hon villigt ville flytta undan från mig, det gjorde hon så fint så :)

Sen fick det blir lite driving game !

  

         

Sänka huvet :)

Första varvet uppsuttet som ni ser går hon inte alls fint !

  

mkt bättre :D

Pang sa det så blev hon genast väldigt låg ^^

Perfa :D

        

Och så långa tyglar, så vart hon väldigt avslappnad när jag red henne idag ^^

Så här orolig va Edla när jag tränade Poy, Ta henne inte ifrån mig skrek hon !!  

Av Victoria Johannesson - 3 januari 2011 23:21

Började med att vi gick upp tidigt idag här hemma, åkte hemifrån tjugo i nio -.- in till karlstad för Cassandra skulle till tandläkaren och kolla tandställningen, ajaj hon hade inga bra tänder !

Sen vidare till mammas jobb, sen banken satte in en massa pengar. Vidare till Willys, handlade bland annat hårfärg till cassandra som inte blev ett lyckat resultat och lite käk, Sen vidare till hööks, ett måste när man är i närheten stamkunder är vad vi är ^^ hahah köpte iaf en håltång och ett rakt tränsbett med fasta ringar, blir nog bra det ska prova det imorn får vi se, ha något att träna med så han blir van :)

fick en gullig liten stämpel på mitt söta lilla papper..

Sen bergvik, mamma köpte otrivin till Bamse "nässpray" han är grymt sjuk just nu och i morse kunde han knappt andas :/ Iaf nu efter att ha sprutat näsan på han 2 ggr under dagen så är det väldigt mkt bättre :)

Åt även mcdonalds och jag testade faktiskt el maco, stark som attan var det så den blir det nog inge mer iaf inte kryddan till stripsen ;o


Hem packa upp alla saker, vänta en stund sen vidare till stallet. Mockade åt Poy idag eftersom Josefin inte va hemma, red henne också !


Planer inför morgondagen är att gå ut och gå med Emma klockan halv tio ! röra på fettet är alltid bra, Sen käka något, bege sig till Gil för imorn ska han verkas så ska han faktiskt få vila ända till torsdag eller fredag :) ska fota Josefin och Frida när dom rider på gärdet, sen tänker jag bara ligga i soffan och inte lyfta en finger ! haha :D

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards