victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Hemmkommen från stallet !

Av Victoria Johannesson - 30 januari 2011 16:43

Precis käkat lite food..

Kom hem från stallet för inte så länge sedan heller, var ju tänkt att det skulle komma en ny häst nu Thaien, men ja hon kom inte idag heller och det är inte säkert att hon kommer alls, men ja vi får väl se hur hon bestämmer sig :P Skulle ju vara skänt för Edla att få en kompis i hagen faktiskt, tråkigt att hon inte kan gå med våra bara :P


Men iaf det fick bli ite träning för Gil idag, började med att ha honom lös, srpang lite fram och tillbaka bara för att han ska få galoppera lite mer och det ska bli naturligt för honom att göra det i paddocken också han har ju bara gjort det på järdet förrut annars men nu börjar vi få till det lite mer ska bara plocka in i det att ha honom i linan också.. Det är väldigt svårt kan jag lova men ja man får trixa sig fram helt enkelt. Gjorde lite sidepass och så, Sen fick Cassandra rida med remontnosgrimman och tyglar på, Gick väl sådär. Hon lutar sig lite för mkt frammåt när han inte går dit hon vill så han känner inte hennes sittben så vi tränade på att hon skulle sitta tyngre ner på ryggen helt enkelt så han får in de olika "kommandona" för svänga helt enkelt.. Svårt med detta att börja från början så mkt enklare alla har det på ridskolan bara komma dit rida ett pass och sen åka hem, ne krångligt är bra ! haha Det gick iaf bra tillslut och jag frågade om hon ville testa galoppera för första gången, så ja jag fick ta täten och springa allt vad jag kunde runt runt runt i paddocken bara för att Gil skulle bli busig och hänga på, han lyckades ta ett galoppsteg haha och på resans gång hann han stegra sig 1 gång, det går bättre och bättre, det som va bra var ju att han tyckte det va fruktansvärt roligt :) sen fick det va bra hon gjorde någon ryggning och det sitter som en smäck ! Så bra dag överlag :)

 
 
Julia

Julia

31 januari 2011 19:43

Nu är vinnarn av dagens blogg uppe !
Va gärna med igen =)

http://www.hastefia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards