victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Gil träning !

Av Victoria Johannesson - 31 januari 2011 21:26

Till stallet idag igen då, måste bara säga det innan jag vörjar skriva att det är SJUKT skönt att ha en plogad paddock, åh så mkt det underlättar :)

Men iaf, tänkte att jag skulle träna formgivning idag från marken med Gil på volt, speciellt det svåra varvet för honom där han har så svårt att fomra sig osv. Men iaf sätte på han tränset och bettet, tänkte att det måste vi ju också träna på så lika bra att köra på bägge. Men iaf kommer ut till paddocken, jag typ sträcker ut handen så han får slicka lite på den, Tro det eller ej han älskar att slemma på saker med tungan ^^ Typ med höet i vattenhinken han är inte klok ! Slicka på kläder, äta upp vantar. Plocka upp saker, ja allt kretsar runt hans mun :) Men iaf så kände jag att det va något vasst, jo en tand till som håller på att ramla ut, och även denna var "böjd" uppe vid tandköttet, inte så som vi människor som får en lös tand som vi kan sitta och vicka på nej hans tänder böjer sig utåt, måste göra ont ! Så ja jag tog av honom bettet med en gång så sprang vi runt lite utan grejs på, han fokuserade riktigt bra idag, eftersom han höll sig kvar i båda varven i både skritt och trav :D Men iaf sen kom Cassandra med remontnosgrimman så bara testade jag på en buga och shiiiiiitt jag kunde lagt ner benet på honom idag, men jag ville inte riktigt gå så långt så får vänta någon dag till med det så han blir helt bekväm, men nu ni har vi kommit långt ! han förstår iaf att han ska sänka sig och så nu, jätte spännande :D


Som sagt han va ju jätte fokuserad vid markträningen, sen så slängde jag upp cassandra och det gick lika bra där :) Söteponnien ! traven måste vart himelsk ! han formade sig så härligt och sådant härligt steg han har, ja det är obeskrivbart :)

Ne nu blir det att gå och lägga sig med sitt onda huvud, funderar skarpt på att åka till glasögnoaffären någon dag och ta syntest och så, för nu vet jag inte om jag orkar ha dålig syn på ena ögat längre....

 
 
Angelica Karlsson

Angelica Karlsson

31 januari 2011 22:28

Sv; tack så jätte mycket för tipset! :D

http://jagochjane.blogg.se

Victoria Johannesson

1 februari 2011 19:14

så lite så :D bara bra om man kan få tips, du får gärna tipsa mig om hästsaker, jag är också en typisk måste ha allt, blir kär i minsta lilla schabrak människan ^^ hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards