victoriajohannesson

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 2 oktober 2010 20:19

Stallet idag blev det vid halv fyra tiden, vi började med att mocka jag och min syster och fan hur det såg ut i Gils box altså jag blir inte riktigt klok på han ibland !han bajsar ju längst bak men han skövlar ju över med massa spån så det är skit svårt att mocka, man jag klarade det idag med så ! haha

Cassandra gjorde iordning honom idag, riktigt söt blev han, hon polerade tillochmed hanses hovar, flätade svansen och satte toffsar i manen han blev riktigt indian lik :)

Han har iaf fått världens böld mellan frambenen för typ 3 dar sedan nu, och ja vet verkligen inte vad det är för ngt `? i förrgår smörjde jag den med Arnika och det blev bättre så nu får vi se om den vill försvinna, så mysko tkr jag ! sedan har han börjat skrubba svansen, det är inte så farligt än men det får inte bli värre så imorn ska jag duscha honom och schamponera, för den svansen får inte ryka nu när den äntligen växt ut och blivit någorlunda tjockare och längre.


Medans jag fyllde vattnet i hagen så började Cassandra träna honom i paddocken, såg inte vad hon gjorde för ngt men jag tror hon bara körde ngr enkla saker i skritt..

När jag tog över så hade hon lagt fram 3 bommar på en volt, alltså med cirka 4-5 meters mellan rum som han skulle skutta över, det gick jätte bra han lyssnade exemplariskt idag, tog traven så fort jag lutade mig frammåt. kanske ska börja jobba så saktaligen med så små rörelser som möjligt för att få honom mer fokuserad, då kanske vi säter löslongeringen, som är totalt nerlagd nu för en tid frammöver. Det går verkligen inte han bara hej ho jag är lös typ ^^ haha

Tog även in honom på en miniliten volt, för att han ska våga söka sig så nära mig som möjligt, gick jätte bra det med, han höll traven stadigt bröt bara av 1 gång tror jag (Y)


Cassandra fick även rida idag, till en början skrittade hon bara runt, och sedan fick hon tyglar så fick hon styra lite själv, vi tränar just nu på att vi ska sätta kommandon på olika saker som "gå frammåt" stanna, sväng, flytta aa ni fattar, det går super bra på flytta sen styra och så är mkt mkt svårare.. men det går frammåt iaf som vi strävar efter.


Hade även idag dragit fram transporten, så att den ska bli med i hans vardag så att det inte blir en grej som man bara gör när man ska åka ngn stans, det gick iaf super bra, han går ju upp på lämmen nu utan att bry sig ett dugg, och idag gick han även in i transporten med frambenen och med bakbenen på lämmen, ger en godis så fort han bara flyttar en milimeter frammåt, så att han hela tiden ska tänkta frammåt. och ja vad ska jag säga, det går ju finemang :)))))

Nu ska jag kolla tve :D


Så härlig bild, snön ser så inbjudande ut på ngt vis :D  

Av Victoria Johannesson - 2 oktober 2010 20:01

Vi sa skärpning höll jag det, nix :O Dåligt, ni får skälla på mig så jag inte slarvar med bloggningen på detta viset !


Iaf i igår va det ju en händelserik kväll kan man ju säga.. Va iaf till Kil, Koffa hade fyllt år så det va Party där, satt och töla med massa goa människor bara :)

Ja det va kul iaf, skönt att komma hemifrån lite, blir ju inte det så ofta längre tyvärr...


Idag har jag iaf vart ute och gått långpromenix med hundarna tillsammans med min kära Syster, det va otroligt skönt kan jag lova ! hundarna tyckte det också. Riktigt höstväder det luktade verkligen höst, så skönt. Fast aa kallt !

Vill köpa mig en söt liten mössa nu, tror inte min blåbärsmässa är så himla fräsch faktiskt, hahah hela höskullen bor nog i den, lite spån, lite betfor dreggel på, aa typ hela stallet i princip ^^ höhöhö

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards