victoriajohannesson

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 7 oktober 2010 20:02

Idag så har jag fått träffa min sötepojk igen :) Har ju faktiskt inte sett han på två hela dagar :) men han va lika söt idag som han va i förrgår, haha :D


Det va grymt blött och äckligt i paddocken, men typ 8x8 meter i mitten va det någorlunda underlag för att man skulle kunna träna. Cassandra fick börja gå med han så plockade jag fram lite bommar och ett pytte hinder.

Sen tog jag över och jobbade honom i båda varven i skritt och trav. Han tog alla igång och avsaktningar perfa :)


Sedan fick Caddandra springa över det lilla pytte hindret med en bom framför och en bakom, gick också bra. avstånden stämde inte så himla bra men han tog sig över och klarade upp det fint. Höjde upp hindret och tog bort bommen bakom så fick han hoppa lite högre för en gångs skull, iaf det gick bra. Han kommer nog få en fin hoppteknik när han blir lite äldre och känner att han kan ta för sig mer.

Efter det hoppade Cassandra upp och red runt lite. eller lite och lite hon red ganska länge. kanske i 15 minuter 20 kanske ? hon fick iaf flytta undan för tryck, göra några vändningar, stanna, stanna kvar när jag lämnade Gils sida. Det vi ska träna mest nu är att han faktiskt kan lämna min sida och gå dit hon ber honom om, det började väldigt bra. I början så va han lite jobbig försökte bita i hennes ben och så, men ju mer hon kräva och va frammåt så greppade han det tänket och inväntade hela tiden nya saker han skulle utföra, så idag gick et riktigt bra faktiskt. med tanke på att vi fick ur honom det stå still bit i benen ha almänt tråkigt grejjen och att han faktiskt uppskattade det vi gjorde sen :) så happy face på det.


Sen över till transporten, idag gick han riktigt långt in får jag lov att säga, han va iaf halvt uppe på lämmen med bakbenen och det är långt för honom kan jag meddela, så riktigt nöjd med dagen, frå se hur långt han kommer in imorn :)


Fotade lite idag också men dom bilderna slänger jag upp imorn för nu kräver syster datorn av mig :) Så godnatt alla underbara människor som kollar och tar in förstår och ja :)

Av Victoria Johannesson - 7 oktober 2010 19:51

Vanlig skoldag idag, hade projekt hela långa dagen. Åkte dit så jag va i logom tid till klockan halv nio. Så satte jag mig i salen och väntade på att läraren skulle komma och att några andra från klassen skulle komma. Men nix dom kom aldrig satt där i en timme, men icke sån icke det va inte en jävel som kom ! Så började skriva på Projekt idén eftersom Amanda skulle komma lite senare så tänkte jag då är det bättre den iaf är börjad på så det inte tar så lång tid. Den blev iaf bra tkr jag. Så när väl Amanda kom så fick hon läsa igenom och så. Sen så gick vi och lämnade det till Per och han sa inget mer än att vi skulle börja med själva projekt planen. Så vi fick våran praktik plats godkänd också och det va ju bra (Y)


Så gick vi och åt och det va super goa pannkakor, mums (Y) Stackars alla dom som inte kom säger jag bara :) haha

Efter lunchen satte vi oss och skrev ner en projekt plan, Och nu är vi iaf igång, haha nu ska det bara godkännas och vi ska försöka hitta material, kanske få oss några sponsorer osv. Aa som sagt va vi får se hur det faller på plats helt enkelt :P

Ska iaf iväg till skolan imorn också, måste hämta lite papper och arbetskläderna eftersom vi börjar praktiken på måndag :) Ska bli kul med att verkligen få använda hela kroppen igen och känna sig riktigt död på eftermiddagen :) haha

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards