victoriajohannesson

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 4 oktober 2010 19:11

Idag så kom Farmor till stallet så det fick bli snabbträning så hon skulle få se när Cassandra red på honom, Slängde iaf på Sadeln för en gångs skull för att börja ngn stans med den, iaf den va inte så hipp tyckte han, han har växt nu över ryggen så den låg inte så bra så funderade på om den klämde ngn stans eller om han bara tyckte den va äcklig. Tänke att Cassandra skulle hänga i stigbygeln men det fick hon inte för honom för den va så läskig, det blåste nått så fruktansvärt idag så den kan ha berott på det att han blev lite känsligare än vanligt men det tror jag inte. iaf den ska vi träna med lite frammöver nu så vi kan rida i sadel iaf ! hahah


Longeringen satt som en smäck idag igen !  Nu är han verkligen sig själv känner jag, Fokusen låg på hög nivå idag med, så riktigt nöjd ! jag kan verkligen närma mig honom nu när han jobbar i traven och stryka honom över ryggen, det känns bra, förrut tog det tvärstopp när jag närmade mig, men nu accepterar han mig verkligen. gjorde även nått steg i sidepass och han fattar det nu ÄNTLIGEN ! :) hahah

gjorde några tvära vändningar också och shit va han är bra på det :) 


Har precis vart till Risdkolan, aw lilla söta hästar, jag vill få dom därifrån, Stackars lilla Meya, gjorde mig inte glad det första jag såg av henne nu när hon va på lektion, Ett hårt piskrapp på halsen för att hon skulle "gå fram"

Gör mig inte glad ! Iaf va dit och kollade en Olja dom har till Mugg, åt josefin som har poy så nu ska jag skicka iväg ett sms och säga vad den hette ^^


  

Min snygging :)

Av Victoria Johannesson - 4 oktober 2010 17:28

Yes imorn drar vi mot Sthlm med skolan, 80 pers ska iväg.

Bussen går klockan sex te möran, jobbigt värre jag kommer va dö som en sill ! Shiet !

Aja imorn ska vi iaf kolla på en moské, så vi tjejjer MÅSTE ha kappor på oss som även kommer dölja vårat hår, för det får vi inte visa. Det förstår jag inte att vi måste ha, för när dom kommer hit till vårat land så kan ju inte vi säga till dom att ta av sig sina hucklen för att det är emot våran Religion, ne dom får ha som dom vill. Men vi ska behöva sätta på oss sånna kläder för att det är emot deras Religion att släppa in tjejjer utan. Hmm man blir lite smått förvirrad, är det våran religion som inte är lika "stark" eller är det för att vi är så himla snälla och förstår dom på ett bättre sätt. Det är verkligen tankeställande !


Iaf sen efter det ska vi till vandrarhemmet, plocka iordning, sen äta Lunch. Sen bär det vidare till ett museeum, där får vi gå va länge vi vill om jag inte uppfattade det fel. Iaf så efter det har vi "fri" tid, så då ska jag och Amanda dra oss till Fors Gård och hälsa på där :) så det blir skoj att äntligen få komma tillbaka som vi lovade att göra :D Det ska iaf bli jätte kul att åka dit,

Sen Onsdag så ska vi först på möran packa ihop och slänga i oss frukost ungefär :O sen vidare till Riksdagen så blir där i två timmar, sen tror jag det är lunch och sen ska vi till Tekniska museet om jag inte hörde fel. sen vidare hem, Stannar i Eskilstuna och äter Mc donald´s :) Det blir nog skoj tror jag...


Det ska iaf bli roligast att besöka Fors Gård igen, ska slänga iväg ett mail till Ylva så vi inte överraskar henne, ifall det är ngt pågång i stallen eller ngt mna vet ju Aldrig. Vi får iaf hoppas att hon är hemma så vi kan hälsa på den stört sköna människan (Y) ahahah

Nu ska jag iväg till Grums, kolla lite när Linda och dom rider, sen ska jag kolla den nya hästen som kommit, och sen ska jag kolla en olja som dom har emot Mugg, som Poy behöver..

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards