victoriajohannesson

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 6 oktober 2010 22:11

Back home, Från stor stan till den lilla by jag bor i här i Värmland ! haha, lite stor skillnad säger jag bara.

Ja vart ska jag börja, Får väl helt enkelt börja från ruta ett.

Det började ju med att jag faktiskt försov mig, eller försov mig och försov mig. Jag hade råkat stänga av klockan och va cirka kvart i fem på morgonen i går, det va meningen att jag skulle ringt och väckt Amanda vid halv fem, men ja som jag sa jag stängde av klockan. Tur säger jag att min vän hade vaknat så i detta fallet va det ju faktiskt hon som ringde mig !

Resan dit va ju smärtfri iaf. det första vi gjorde va att åka till denna Moskén som jag nämde i förra inlägget. Vi kom dit och möttes genast av en sk. Skogräns så det va bara att ta av sig och ställa i skohyllor. Sedan kom vi till den punkten när vi skulle sätta på oss dessa kappor, eller huvor eller vad man nu ska kalla det.

Och ja min åsikt nu då, är att jag har absolut inga problem att ta på mig en sån, det jag nog mest har problem med är att den som tror på ngt annat och att det är emot dess religion att dölja sig själv eller hur man nu ska utrycka det hela inte får komma in, bara för att hon är tjej och går i skolan men det ingår i skolundervisningen att faktiskt besöka denna moské bara för att vi ska få en inblick i hur det faktiskt är. Då tycker jag att muslimerna faktiskt ska på något vis förstå att vi är där på skolundervisning vi är inte där för att gå och be till Gud/Allah och verkligen sätta oss in i deras religion. Vi är enbart där för att få en liten inblick i hur det är att vara en troende muslim.


Sen det här med att sätta på sig denna kappan, tycker jag också är väldigt kul. Så vi "ungdomar" skrattar ju ofta åt roliga/fula och humoristiska saker. Så det blir nästan så att vi "hånar" denna kappan för att den ser rolig ut. Vi tar bilder lägger ut på nätet och ja gör en kul grej av det. Medans muslimerna tar detta på högsta allvar det är ju trots allt deras vardag vi faksiskt skrattar åt, kan man ju nästan utrycka det. Och på så vis tycker jag inte att vi ska ha sånna för att vi gör det bara till en kul grej, Tar det inte på så stort allvar. Medans det faktiskt är det. För jag menar vi va nog inte den enda klassen som skrattat åt varandra för att vi såg roliga ut. Tog bilder på varandra, mm. Vi tar det ju inte på så stort allvar för att vi inte vet vad det innebär egentligen. Så ja dom behöver nog tänka om det här med att ta in skolklasser där, jag tror folk skulle bli mer alvarligare om man fick gå klädd anständigt men i sina egna kläder. Man blir ju trots allt lite obekväm, tänker mest på hur sjukt rolig man ser ut. haha ja.


Men det va intressant det kan jag inte förneka, dock så skulle jag verkligen inte en chans i världen kunna tänka mig vara muslim. Jobbigt -.-


Nog med det, vi har även vart till ngt kinesiskt museeum, va inte så intressant. Inget jag hade huvud till att ta in i hjärnan direkt. Sen åkte jag och Amanda ut till Fors Gårs på våran lediga tid på eftermiddagen, hälsade på alla söta fölisar som ploppat ut till värlen, Söta som busfrön va dom ^^


Idag har vi gått på Riksdagen, det va väl lite intressant det med, inget jag orkar lägga ner så himla mkt tid på faktiskt att analysera och grubbla över. Det va iaf grymt stort, mkt gångar vägar. Rum att man inte blev stollig när man gick där. Förvirrande haha (Y)

Sen hade vi lunch på 1 timme, så gick jag och Amanda och åt Pizza på ngn restaurang i gamla stan, va gott ! sen gick vi i 2 affärer tror jag, enda vi hann med. Fick mig iaf ett gulligt armand, 1 ring och en plånbok ! Så det fick räcka. !

Sen efter det bar det av mot Tekniska museet och det va faktiskt ngt jag tyckte va något sådär att jag faktiskt tyckte det va kul. eller kul och kul det fanns mkt fräna saker. Jag och Amanda hittade våran favorit maskin iaf, men det berättar jag mer imorn när jag har bilder från det :)

Sen vart det resa hem, och nu sitter jag här. Blev ett långt inlägg här. Inte så utveklat nu på slutet men det är ju inte meningen att jag ska skriva en hel bok. Det orkar man inte läsa ^^ Hoppas ni orkade läsa lite iaf :) Nu lockar sängen grymt mkt !

Vill bara säga att i taket lyser stjärnorna är bra :) hahaha inte en dag försent att säga det jag vet ^^

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards