victoriajohannesson

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 23 oktober 2010 20:07

Än har jag fortfarande inte hoppat upp för just nu går det så bra för Cassandras del så jag vill inte riktigt ta det ifrån henne eftersom jag gör allt annat med Gil från marken så får ju hon inte göra så mkt. Men iaf jag ska upp ngn dag än vet jag inte när :)


Men iaf idag skulle Erika komma till stallet med en Westernsadel som vi skulle prova till Gil, så ja vi fåck vänta skapligt länge så gjorde iodrning lite i foderkammaren, bytte skåp och så. Sen så dök hon upp så då va det bara att hämta Gil. Gjorde iordning honom och så sa jag till henne att vi får prova den efter vi har tränat för då har vi kommit varann lite närmre eller vad man sak säga. dom hade iaf harvat paddocken idag som gjorde mig såååå glad ;) dom borde göra det oftare tycker jag för det blir så mkt bättre :)

Iaf så jag började med att longera honom då, gjorde lite varvbyten har börjat med att jag får honom mot mig men sedan skickar ut han i andra varvet med en gång, går riktigt bra eftersom han är van att komma ända in till mig och få klapp på går det bra tkr jag. Han har ju sökt sig närmre när vi jobbar på varvet och då har jag tid att klappa honom eftersom han kommer såpass nära. Iaf så gjorde jag lite kasst med stciken över ryggen,  sidepass och lite olika storlekar på volten osv. Gick riktigt bra :) Själv blir man ju lite spänd när ngn annan kommer och kollar så det blir lite stelt man gör inte riktigt som man brukar osv. Men tyckte det funkade bra iaf. Sen va det Cassnadras tur så hon hoppade upp. Idag stog han iaf still så det gick galant jag tror att han tycker det är kul med ridningen och det är ju possitivt. Vi gjorde lite som vanligt att hon ska rida förbi mig och göra lite vändningar både utåt och innåt. Mest för att fokusera på att han sak ta varje hjälp så att han inte går emot ngt., för då kan det bli problem. MEn gick riktigt bra så eftesrom underlaget va så bra så fick hon prva på traven också så första gången så vingalde hon till lite alltså cassandra uppe på ryggen, andra gången så va hon inte riktigt med så då hamnade hon lite på snikan men Gil han bara pinnade på vilket gjorde mig jätte glad :) Sen tredje gången får jag väll säga tredje gångne gilt för då gick det super bra, hon fick förbereda sig nog med att korta repet en bit och sen fokusera på vad som skulle komma så då gick det hur bra som helst :)


Sen så över till sadeln då till min föråning va han totalt livrädd för den så jag tänkte aja men det här går han med på om ngr minuter, men icke. Cassandra va inte emd så han bara sprang förbi henne hela tiden så jag hade lixom ingen chans att få upp sadeln någorlunda lugnt för att han inte skulle få men resten av livet. Iaf så då bad jag henen ta sadeln och så fck hon pröva medans jag höll i, gick inte det heller. HOn va påtok för seg lixom hängde inte riktigt med. Effektiv sa jag åt henne då men ja båda jag och hon blev på dåligt humör så ja. Det slutade med att jag tog både hästen och salden och ja fick upp den tillslut. Dock ville jag inte hålla på och krånlga och lägga rätt och så utan bara att jag skulle få upp den lixom, så vi fick låna den så ska vi träna på att den inte alls är farlig. vilket tror jag kommer gå jätte bra. (Y) Ne nu blir det hajar som hajar. Moget I KNOW :)))))) Bilder kommer imorn på de som jag ligger efter i :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards