victoriajohannesson

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 10 oktober 2010 19:39

Idag har det blåst ganska mkt, och man säger ju jämt att hästar blir så himla uppspelta när det blåser och dom blir så "tittiga" spända osv. Allmänt jobbiga kan man nästan säga.

Och det jag nu funderar över är varför ?

Satt och tänkte lixom på hur dom beteer sig ute i det vilda och så hur deras natur ser ut att reagera över vissa saker, och det enda jag kunde tänka mig att det kan va är att när det blåser så hör man ju inte så mkt, det kan man tänkta på när man typ åker moped utan hjälm, så måste man vända huvet åt sidan ifall man ska höra vad den bakom säger, samma sak när man åker en karusell, eller är ute och går tillsammans när det blåser storm, man hör ju inte om man inte vinklar huvet åt sidan, så Blåsten lixom "bryts" mot huvet. så det inte lägger sig som ett lock över öronen.


Tänkte att det kanske blir så för hästar också bara att dom kan inte "bryta" blåsten utan att det ligger som ett lock konstant, eftesom örat är deras högsta punkt på huvet så kan dom ju inte dölja öronen så att säga, så min teori är att hästarna blir så för att dom inte hör, och det gör att dom måset hela tiden vara vaksamma runt omkring sig så dom inte blir attackerade av något rovdjur. Hästarna använder ju mestadels sina öron till att höra rovdjur så att dom kan fly, men eftersom det blåser så kanske dom inte hör när något närmar sig. Detta måste jag nog testa, smyga sig på hästarna, och se ifall min teori stämmer.. Visst jag kan inte smyga lite bra som ett lejon men haha värt ett försök, (Y)  

Av Victoria Johannesson - 10 oktober 2010 19:30

Yes idag drog jag ut honom på järdet för en gångs skull, tänkte att yes ute på järdet brukar han va busig nog att få till Galoppen, så tog det långa ledrepet så jag kunde ha han på stor volt.

När vi kom ner, va det ganska blött men det sket jag i, han sjönk inte så himla mkt, eftersom det va skapligt mkt gräs, och ja mkt gräs är ju GOTT sa Gil. så han va lite trälig på den biten annars gick det ganska bra för att vara på järdet för typ 3:de gången.. Iaf när jag väl skulle testa galoppen så ökade jag traven lite på honom, tog större kliv och lite snabbare, så fick han ngt ryck, skvatt eller va det vad, så han flög i luften hoppade typ jätte långt. Sen gjorde han värdldens tvärnit när han landade, och där sa det bara GLIIID så långt du kan Gil. haha nej men trodde han skulle hamna på backen för shit va det gick undan med benen sa han ^^ Det gick iaf bra, och jag berömde när han lugnat ner sig :) Så sen gick det bra, försökte få till en galopp till men ne det gick inte, han va för lugn ^^

Jag vet inte riktigt va det är, det är precis som att han inte "vågar" eller va man ska säga, ta galoppen när han är "fast" om man säger så. När jag löslongerade så tog han ju galoppen galant, så jag  vet inte riktigt hur jag ska göra faktiskt `?


Iaf jag höll inte på så länge, så gick iväg lite på vägen och sen vände jag hemmåt, då fick han se masssoor av rådjur och dom är konstiga dom, han blir alldeles förstenad och kommer tillbaka till verkligheten efter typ 100 år ^^ haha


Repris bild, I know men som ni kan läsa så DAMPAR min dator sönder och snart snart så har han satt sin sista potatis !

Gil är iaf söt på denna bilden och det ser så mysigt ut, men just nu känner jag bara att det är såhär kallt i rummet som jag sitter i som snön ser ut så ^^  

Av Victoria Johannesson - 10 oktober 2010 19:22

Har hjälp pappa med badrummet idag, eftersom han är opererad så kan han inte bära tyngre saker, eller tyngre och tyngre 3 kilo är typ för tungt. Så jag har hjälpt han bärt skivor idag, så sågade han, mätte och skruvade för våran skruvdragare hade seriöst mongodamp !

Så ja, vi fick iaf nästan dit hela golvet, fattas bara två hela skivor och två halva ! så sen är det bara allt annat kvar !! haha Så vi får väl se om jag måste hjälpa honom någon mer dag, jag skulle iaf inte passa till att varken vara snickare eller rörmokare för mitt Tålamod ligger på Noll ! haha (Y)


Sen så har jag inte gjort så mkt mer, eller jo i morse steg jag upp vid nio, gick ut och cyklade, Nu ska detta knä bli bra vare sig jag hatar att cykla och tycker allt är jobbigt så får jag faktiskt ta mg i kragen nu ! Sen så när jag kom hem så va Mamma påväg att gå ut med hundarna så hon bad mig hänga med, så gick en tur på gärdet. Så nu har jag rört mig både idag och igår, Låter väl bra ?

Vill iaf säga att, fil+russin+cornflakes är GOTTTT ! :D Mums "

Av Victoria Johannesson - 10 oktober 2010 19:17

Ursäkta mitt ordval men nu är det så att jag skulle kunna slänga den ändå till kinatjongkong, Och ja det landet finns typ tusen planeter bort ! där ska jag låta den möggla sedan ska jag bajsa på den så den luktar riktigt illa.


Nej men ärligt talat det går inte ladda upp bilder, vad är felet, sian där man laddar upp bilderna på blir bara vit så arbetar den inte. Bilden är inte uppladdad och ja Victoria får damp hotar att datorn ska åka ut genom fönstret och landa 1000 planter bort. Så ja just nu är jag inte glad, eftersom jag har typ iaf 15 bilder jag SKA  ladda upp. Men den JÄVLA K*K datorn vill ju inte, nu går jag och köper mig en ny ärligt talat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards