victoriajohannesson

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 16 oktober 2010 22:50

Yes jag överlevde kvällen :) happy face på det! känns riktigt bra, dom har skött sig super så  nu sover 1 barn 1 spelar tve spel för full hals, och jag och min syrra glor på Robin hood, skapligt fina hästar med iaf !


Just nu vill jag hem till min underbara säng och sova, längtar tills imorn för då tänker jag sätta mig på Gil och det har jag gett mig fan på att jag ska göra nu också (Y) Nu kom dom så nu ska vi åka hem, äntligen :)

Av Victoria Johannesson - 16 oktober 2010 16:42

nu ska vi åka till familjen granath och käka mat sen ska jag vara huvudansvarig av barnen, hahahaha

nej men ja ska väll se till att grapparna inte river huset, får sätta på världens längsta film antar jag ^^ höhööh nej nu ska jag gå in i djävulens revir dö kommer jag vara innan jag kommer hem ;O

Av Victoria Johannesson - 16 oktober 2010 16:25

Precis kommit hem från stallet, eller aa jag har hunnit duschat innan jag satte mig här men aa, iaf kom dit, gick ut till Gil hälsade på han i hagen, han va en mysis :)

OCh jises det va is på vattnet och den va inte tunn heller, kanske 2-3 cm tjock ;O ILLA !!!!!! Då kom ajg ändå dit vid tolv eller ngt va, tänkt att solen faktiskt luggit på sen imorse och den va så tjock när jag tog bort den, herregud jag vill inte ha kyla :'(((((


Aja nog tjatat om det gick in och tog bort allt spån i boxen som va snusk, och ja jag tog faktiskt en före bild, men kom jag ihåg att ta en efterbild nej såklart inte (Y) haha bra minne :)

Iaf så boxen blev iaf jätte fräsch och fin, sen bytte jag även "hängare" till vattenhinken, och ja förrut så hade jag ett grimsaft och det hade Gil och Bäbis käkat på så den va inte så lång längre så tog ner den, så tog jag vanlig hagtråd och spännet från det snusikga griskaftet så hängde jag upp det, blev riktigt bra :)


Tänkte ju att jag skulle träna i paddocken och att jag skulle ha vågat mig upp på ryggen på han idag, men ja Poy stog där och jag kände att jag ville inte va elak mot´henne och ställa in henne i boxen, men ja så jag gick till hagen och grejjade där. Va riktigt fint underlag ändå. om hade käkat av gräset helt på en plätt och där va det fint att vara, så jag tog helt enkelt med mig en stol dit, så ja han va riktigt fokuserad idag, även om det va skapligt mkt gräs kvar i hagen så tittade han inte ens åt gräste, så det gjorde mig glad, sen va han så lugn och cool idag så det smittade av sig på mig så vi gjorde ett riktigt bra pass idag (Y)

Iaf så sa jag åt han att stå still så hämtade jag stolen, ställde den på sidan av han och klev upp, la sen benet äver ryggen men där fegade jag ur och bara berömde så jag hade kunnat hoppat upp men det sprack helt enkelt min tanke att faktiskt hoppa upp på honom idag, hinner ju med det en annan dag men idag kändes det så rätt. Men aa dumma mig själv helt enkelt, jag får inte va så feg. Man antageligen är det så för att jag känner väl att vi har ett så bra band från marken och om jag hoppar upp på honom så känns det som att det ska spricka på ngt vis, haha nej jag vet inte. Ska iaf försöka en annan dag :)

Av Victoria Johannesson - 16 oktober 2010 12:30

uppdaterar mera senare, ska åka till Gil nu. Ska faktiskt byta allt spån i boxen idag, för nu är det snuskigt brunt ! Så det får bli en före och efterbild tror jag om jag kommer ihåg :) kanske kan ta kort på stallet också ni vet ju faktiskt inte hur det ser ut för fem öre ju :)

Av Victoria Johannesson - 16 oktober 2010 11:33

    Mysis mulis :D   Titta så stor han blivit :) jag är typ 163 :)

JA här ser det ju ut som han är miniliten men jag vill bara påpeka att paddocken är itne speciellt rak (Y)

 

    

 

Fina ridbyxor hon har menar jag :D hahahahhaha (Y)   

Av Victoria Johannesson - 16 oktober 2010 11:16

ne nu jävlar imej får det bli skärpning, jag har faktsikt inte haft någon som helst ork för att sitta vid datorn den här veckan men nu, får det faktiskt ta och bli skärpning jag skaffade ju inte blogg för att den skulle bara va `? eller hur !


Aa men kanske ska berätta att jag faktiskt har pratik nu, är i svinhuset jag sommarjobbade på. Känns ju rätt kasst att göra samma arbete fast inte få pengar för det. Vi tillför ju dom ngt bra, och det är ju inte så att jag går runt och svassar efter dom som jobbar där. Man kna i princip säga att jag gör deras jobb, och Amanda hjälper mig. Jag menar, vi gjorde 1 bb, 3 tillväxtavdelningar och 5 slaktavdelningar, jises dom gjorde 1 bb och 1 tillväxt och 1 slakt.. Så ja, dryga ! haha ne alla jobbar i sin takt. Ska inte klaga. men aja det känns ganska könt att va tillbaka, samtidigt som det är fett jobbigt ! ni hörde fett jobbigt ! haha (Y)


Men ja bara 2 veckor kvar nu, 10 dagar *(y)


Löshoppade även Gil häromdagen, gick super bra. HAde två hinder efter varandra med andra ord en komination med i galopp språng i mellan, han hoppade jätte fint och vi kom upp i cirka 60 cm (Y) Känns bra att vi kommer uppåt iaf. Och han galopperade emot så,. Helt har han inte tappat galoppen i träningssyfte :) haha i hagen använder han den varje dag när han och Bäbis springer runt och jagar varandra, Söta hästar :)

Träningen igår gick också bra, HAr köpt en ny repgrimma, eller jag kanske ska säga att jag beställde, 1 repgrimma och 3 borstar från börjes, så skulle det ta från 3-5 arbetsdagar innan det skulle komma, så jag väntade på det där jäkla paketet i två veckor ? kul, snabba dom är iaf den repgrimman passade PEREKT :) som hanen i hansken. så fin blev han också. Ser inte lika "täntig" ut :) haha

En annan sak är att jag ligger grymt långt efter med alla bilder som jag lovat ladda upp, men eftersom datorn har laggat så har ju inte det gått, iaf nu ska jag se om jag kan göra ett nytt försök. Kommer ju ta en stund men det får det lov att göra :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards