victoriajohannesson

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Victoria Johannesson - 9 oktober 2010 20:16

Yes idag så va vi i paddocken igen, jag släpade fram ett litet hinder för tänkte att Gil skulle få sträcka ut ordentligt och ta galoppen för en gångsskull.

Så började lite smått med longeringen, och nu nu går han super bra, han kan gå in på jätte små volter runt mig och verkligen få ett högre steg i traven och kortare men ändå så såsåååååå mjuk ! så det körde vi lite, sen flyttade jag honom lite och så. sen longerade jag honom lite över hindret, Cilken stil han hade idag kan jag lova ^^ hahah


Sen fick Cassandra springa med han över hindret när jag höjt upp det lite för att han skulle få mer fart och verkligen kunna ta galoppen som han tycker är så obehagligt när jag håller i han, men nu tóg han iaf några steg. så berömde hur mkt som helst för det !


Sen hoppade cassandra upp på honom denna dag på vänster sida. Jag vet inte om han har ont i ryggen på högra för så fort hon ska upp på den sidan så vill han inte riktigt, utan bara flyttar undan baken så hon inte kommer upp, men på vänstra så står han helt coollugn, så jag ska prata med en massör nu tror jag nog. Iaf så började vi direkt idag med att hon fick ledrepet till tyglar, Och nu, nu äntlgien fattade han svänga. Så fort hon la på vänstertygel på halsen så svängde han höger, Super bra. Och det som jag sa vi skulle träna på att han ska försöka komma från min sida. Gick super idag. Jag fick coacha henne ganksa mkt men det är ju bara bra för då lär hon sig ju hur hon ska bära sig åt så. Idag va det suppppppeeeeeeerrrrrr !

Han tog även några travsteg utan att bry sig. Och det kommer meeeer, jag kan nu stå på marken och svinga sticken över huvet på han, från sida till sida. kommer bilder.


Yes ligger lite efter med bilder i know men som sagt va jag har haft fult upp idag och jag hinner tyvärr inte nu heller. så ni får imorn I PROMISE ! till morgonen, !


Bild från gårdagens träningspass !    

Av Victoria Johannesson - 9 oktober 2010 20:06

Igår bestämde jag och Emma oss för att gå ut och gå idag så vi möttes cirka 10 över 8 hemma hos henne på morgonen, så gick vi en LÅNG promenix närmare milen, kanske 8-9 kilometer, Känns gött (Y) Dock så fick vi en irriterande älgfluga på oss som va envis som attans, jävla äckeldjur ! Borde verkligen inte få finnas, typ fästingar som utveklats så dom har fått vingar i princip, USCH !


Har precis vart med Emma till Grums, min käre vän har ju körkort nu så åkte ju med henne, iaf åkte till Orrby. Handlade lite grejjer som Emmas mamma skulle ha, så kom min gamla mentor och som vanligt skulle han ha pepsi ! haha, Jag köpte då cola, honungsdoppade nötter och en nötmix. Ibland kan jag få värsta suget efter nötter och jises iband är det såååå Gott. Just nu känns det som promenaden gjort sitt i magen... hahah (Y)

Så ja nu sitter jag här med ett cola glas och nötmix och it feels goood ! så yes snart joinar jag familjen som sitter och nördar framför tven :)


Har även kört bil inne i Karlstad idag, går bara bättre och bättre för varje gång jag sätter mig bakom ratten känns det som, Vill ha körkort nu ! Sen så har vi även vart till Färjestadshästaffär, och ja vad kan jag säga ge mig mkt pengar så jag kan köpa masssssooor av saker där! Westernsadel för typ 11.000 ! haha det priset tycker inte riktigt min plånbok om ! haha men ja täntke köpt en ny repgrimma men till min förvåning så tror jag den inte hade gått på Gils huvud i mulen så jag ångrade mig.. Hittade iaf en grymt fin jacka som jag bara MÅSTE ha ! 1200 kostade den tror jag om jag inte miss fel, Farmor `? ;;;)))) gullegulle dig ^^))) haha ne då !

Nu blir det några inlägg till sen blir det tven, min käre vän ! 

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards