victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Tiden bara rinner iväg

Av Victoria Johannesson - 3 oktober 2010 21:06

helgen har gått super snabbt och ja imorn är det riktig skola för första gången på 6 veckor och hela sommaren då förståss ^^ men iaf imorn börjar vi tio, och har skolfoto klockan halv tolv. Känns väl sådär om jag får säga det. jag har iaf färgat håret nu och jag kan inte mer än bara Älska den svarta nya sköna färgen :) dock skulle jag vilja ha rött hår igen men det är påtok för jobbigt att ändra tillbaka till det. Ska kanske testa att få det lite gyllenbru färgat någon gång frammöver, men då får vi ha långlov om jag ska få iorning på det men, det satsar vi på ngn gång frammöver känner jag (Y)


på tal om att tiden bara rinner iväg är för att nu när jag har praktiserat, kom jag inte hem förens kvart över sex, gå snabbpromenix med hundarna slänga i sig mat, fort som busen till Gil. sedan snabbt hem igen, stog i dörren hemma prick åtta varje dag nästan och då va det idol, sen ska man tända pannan, vänta på att den går upp i grader, hoppas på att man är pigg nog att sitta vid datorn så man kan kolla allt, och även drvia bloggen samtidigt, sen ut lägga in mer ved för att hela tankarna ska fyllas med varmvatten så att säga, slänga sig i duscen, och sen somna som en klubbad säl i sängen, för att sova så djupt så man nästan inte hör klockan på morgonen förens efter 3 gången signalen går igång xD härligt nej kan jag inte påstå. Hellre att jag börjar skit tidigt på möran vid typ 6-7 ngn gång och sluta vid 4. För gosh vad mkt mer man hinner med ! skulle aldrig klara av att jobba så länge på kvällen !


Idag har vi iaf vart in till Hööks, jag körde såklart (Y) det går verkligen hur bra som helst, iaf så när vi åkte på e18 så stog trafiken nästan stilla jämt någon kilometer före bergvik jag tänkte nej vad har det hänt för olycka nu då, för det stog 2 lastbilar på andra sidan vägen och en lång kö med bilar, och några polisbilar, men  ju längre fram vi kom så till våran förvåning kom det springnas en fjolårskalv på vägen alltså en Älg, så hade han hamnat utanför staketet med mamman på insidan, och i sin förtvivlan insåg han att han va fast, Stackarn, dessa polismän försökte jagga in han i grindarna som finns efter vägen, jäklar va dom sprang ^^ Som tur va fick dom in älgen på rätt sida staketet utan ngn som helst skada :) IAf på Hööks köpte jag dom efterlängtade benskydden till Gil med stjärnor på, happy face :) Nu saknas det bara en Westernsadel och 4 år äldre Gil så är det perfekt :)


ingen mästerbild direkt kan ju säga att min syrra kommer inte kunna bli en paparatzifotograf för jises denna va inte bra ^^ hahah  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards