victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Blir så inspirerad

Av Victoria Johannesson - 3 oktober 2010 22:05

Jag har bevakat en tjej nu väldigt länge eller nästan ett år. Och jag har föjlt hennes träning med hennes hästar och jag inte mer än bara säga att jag älskar det hon verkligen gör med sina hästar, Vilken känsla, jag kan sitta hemma och rysa av hennes texter hon skriver, det är så djupt det är så sanning eller vad man ska säga. Det berör verkligen, och folk trakasserar henne för det hon gör, sitter och ljuger ihop massa saker om att det inte är sant det hon skriver och grejjer, men va fan, Ta och lev er egna liv säger jag bara det hon gör är inte fejk man kan inte få en häst att ställa upp för tusen tals bilder med det starka intrycken man får utav bilden är att det bara skriker känsla, harmoni, vänskap förståelse. Inget fejk inte. Äkta harmoni ! Så folk bara ge upp det ni försöker med, att trakka på folk som verkligen lever för det dom gör, istället för att ta ställning till det själva och verkligen försöka sträva efter det hon gör. För det är bra ! Jag har träffat många hästar i mina dar, och ridit många också. Och den känslan jag får av att bara se bilder på när dom tränar tillsammans, kämpar tillsammans, ja jag kan inte beskriva det. Har aldrig sett ngt så Starkt.

Hon lever för hästarna ! Hon är den jag har i tankarna när jag tränar. tänka som hon, ta ett steg i taget. Försöka förstå. Det är svårt det är det men det går bara man tar tid på sig. Och tänker. För det är det många missar, Tänk i första hand innan du handlar ! Och ge det TID. Ha inte bråttom, som Pat perelli sa när Linda va hans nya elev som nu är hans fru, första gången hon va på träning hos han, hon skulle svinga ett rep över hennes häst rygg, men det pallade inte den så den brakade loss i världens tjoho och stack iväg det tog dom 45 minuter att fånga hästen, och hon va så förbannad, så skulle hon återigen försöka kasta repet över hästens rygg och hon började tappa tålamodet efter att ha försökt 4-5 gånger. så kom Pat perelli fram och sa, du gör framsteg fortsätt så, hon blev helt till sig tänkte det här är ju inge framsteg, det känns som vi går bakåt. Då sa han det burkar ta 3 dar innan hästen accepterar det, och det va då hon förstog att människan har för bråttom. Och inom 3 timmar kunde hon slänga repet över hästens rygg, För att hon ändrade uppfattning ! Så gör det du med !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards