victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Blåisgt väder, men träning med Gil ändå !

Av Victoria Johannesson - 3 oktober 2010 22:21

Trodde Gil skulle vara helt hyper idag när det blåset så, men han va verkligen cool lugn, hans fokus va på topp idag, härlig känsla att ha med att göra, det är då saker går så pass bra att man blir aldeles varm inom bords !

Hade lagt fram 1 liten upphöjd bom, med en bom 3 meter framför och en bom 3 meter bakom, va tänkt att Cassandra skulle springa över det men jag hann inte så långt kan man säga. Hann i princip bara känna på Gil i båda varven i trav och skritt. han gör fina igång och avsaktningar nu, räcker att jag lutar mig frammåt och tar ett lite snabbare steg så tar han traven och när han ska sakta av sträcker jag på mig och säger Whoooaa, Går hur bra som helst. Och nu när han har sånt fokus kan jag ta in honom på liten volt och jobba honom i trav utan att han bryter av, han formar sig skit fint och slappnar vekrligen av. Arbetar jämt med hela kroppen,


Jo varför jag inte hann mer va för att Josefin va i stallet och det ahr vart meningen att jag ska ha kollat på Poys ben en längre tid nu, men vi har aldrig matchat tid riktigt när vi kommer till stallet men idag så ! Så cassandra fick ta över träningen, jag undrar hur det gick egentligen `? ahaha bra där (Y)

Men iaf kollade Poys ben och hon va varm skapligt varm, men det va inte så att det hade gått ner i hoven utan det sattmer i skenbenet. klämde och kände lite och hon reagerade på mitten av skenbenet, så kollade jag över hela benet noga och det visade sig att hon hade grymt mkt mugg, och det hade även gått upp på benet. Dock vet jag inte om det är pga muggen hon har ont.. För hon hade mugg på alla fyra ungefär lika mkt på alla, men inte har hon ont i ngt annat ben, så funderar över om det är för att Josefin bara lindat med fleecelinder som det blivit sånt tryck på benet så det har svullnat upp pga av det. eller om det är ett ben i benet som ligger fel. eller vad det kan vara. Jag är inte direkt expert på ben men lite tankar och funderingar får man ju när man står där och tänker över riktigt noga hur det kan ligga till.


Iaf när jag va färdig där inne gick jag ut till Cassandra, kände lite på honom innan hon hoppade upp. Idag fick hon kliva upp på vänster sida så det blir jämt fördelat så han inte blir sne. Det gick bra efter många om och men, men hon kom upp iaf. idag gick jag bara framför som i början dels för att det blåste så och för att det ska bli lite variation. så alltså gick ohn inte ha tyglar idag.

Det gick iaf hyfsat bra. lite vinglig är han i baken fortfarande men det tror jag beror på att han bara vill gå så nära mig som möjligt för han får fortfarande "mat" när hon rider på han nu i början så han ska se det så possitivt som möjligt eftersom han älskar mat ^^


Sedan vidare till transporten och idag gick han riktigt långt in, iinte länge kvar tills hela han är inne faktiskt :) Känns bra att jag verkligen gett det tid, att han har fått smält det hela riktigt ordentligt. Och att jag verkligen verkligen slutar så fort det går bra, och att han hela tiden går frammåt, tar ett extra steg än vad han gjorde dagen innan och så. så att det blir framsteg så att säga, så vi inte står och nöter på en och samma plats ! Nöjd iaf över dagen, dock att det blev så lite träning för min del då menmen vad kan jag har typ 20 år kvar att träna honom så :D hahah Yes så gammal ska han bli, tillochmed äldre (Y)





           

Jäklar här syns det hur mkt han verkligen fokuserade, ser ut som han är förjäkla förbannad men han väntar ständigt på nya kommandon !


  

Så fin han blivit, riktig häst nu ingen älgkalv längre :)



mkt längre in va vi sa han, dock hade inte mamsen så långa armar så hon kunde stå inne i transporten och mata mig som hon samtidigt tog kort fårn utsidan, tyvärr :/   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards