victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Gils träning 10-10-09

Av Victoria Johannesson - 9 oktober 2010 20:16

Yes idag så va vi i paddocken igen, jag släpade fram ett litet hinder för tänkte att Gil skulle få sträcka ut ordentligt och ta galoppen för en gångsskull.

Så började lite smått med longeringen, och nu nu går han super bra, han kan gå in på jätte små volter runt mig och verkligen få ett högre steg i traven och kortare men ändå så såsåååååå mjuk ! så det körde vi lite, sen flyttade jag honom lite och så. sen longerade jag honom lite över hindret, Cilken stil han hade idag kan jag lova ^^ hahah


Sen fick Cassandra springa med han över hindret när jag höjt upp det lite för att han skulle få mer fart och verkligen kunna ta galoppen som han tycker är så obehagligt när jag håller i han, men nu tóg han iaf några steg. så berömde hur mkt som helst för det !


Sen hoppade cassandra upp på honom denna dag på vänster sida. Jag vet inte om han har ont i ryggen på högra för så fort hon ska upp på den sidan så vill han inte riktigt, utan bara flyttar undan baken så hon inte kommer upp, men på vänstra så står han helt coollugn, så jag ska prata med en massör nu tror jag nog. Iaf så började vi direkt idag med att hon fick ledrepet till tyglar, Och nu, nu äntlgien fattade han svänga. Så fort hon la på vänstertygel på halsen så svängde han höger, Super bra. Och det som jag sa vi skulle träna på att han ska försöka komma från min sida. Gick super idag. Jag fick coacha henne ganksa mkt men det är ju bara bra för då lär hon sig ju hur hon ska bära sig åt så. Idag va det suppppppeeeeeeerrrrrr !

Han tog även några travsteg utan att bry sig. Och det kommer meeeer, jag kan nu stå på marken och svinga sticken över huvet på han, från sida till sida. kommer bilder.


Yes ligger lite efter med bilder i know men som sagt va jag har haft fult upp idag och jag hinner tyvärr inte nu heller. så ni får imorn I PROMISE ! till morgonen, !


Bild från gårdagens träningspass !    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards