victoriajohannesson

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Victoria Johannesson - 9 februari 2011 20:41

Träningen med Gil nu sker helt löst hela tiden, känns som att vi kommer varandra närme då när jag ger honom lite space, hade jag kunnat gå tillbaka i tiden så skulle jag helst ha börjat löst från första början, känns som man kan finna varandra på ett enklare sätt utan att "tvinga" honom till det man vill att han ska göra, då görs det ju ändå på bådas villkor om han är lös liksom, så just nu kör vi mycket löst, imorn blir dock ett undantag då jag faktiskt vill att han ska gå formad på en normal volt, när vi tränar löst så blir det ju mest fläng så att han ska känna att han vill vara med mig hela tiden, det som är så roligt som han lärt sig nu är att när jag bara snurrar runt så byter han riktning med en gång, vänder verkligen på innerbakben, herregud vilka vändningar han gör säger jag bara. Dock är jag väldigt rädd för att det ska bli fel i hans bakben så försöker att undvika det så mycket som det bara går men han gör allt för att kunna "utföra" det, han gör det i hagen när han busar med Bäbis tillochmed :D menmen han får väl göra som han vill antar jag :) iaf det är kul att se när han blir så jäkla taggad på något när vi tränar ! Cassandra rider även helt löst nu, bara för att hon ska kunna fokusera på styrning utan att fippla med massa tyglar och grejjer bli lättare att lära sig "grunden" först och sen bygga på, för som sagt va jag vill ju helst att det endast ska gå att styra med rumpan, men det är en väg dit också, inte bara ! men det går iaf riktigt bra, Som sagt va man får ta det riktigt lugnt i början, är ju inte direkt några en timmes pass vi gör, max tjugo minuter totalt med markträning och ridningen, så det är ju inte så att vi sitter och nöter massa saker i streck, vi flamsar mest runt :) hahaha


Busig ? nej inte alls va :D hahaha  

Av Victoria Johannesson - 9 februari 2011 20:35

Sitter här i min säng än en gång, så otroligt skönt att kunna göra det ! kommer förmodligen tjata om det i all evighet bara för att :)

Idag har det varit en aldeles toppen dag på mariebergsskogen, super duper snygga kort har jag från operationssjukvård :) hahah ska lägga upp dom på fb imorn och här förmodligen bara för att visa att våran klass kan åstadkomma något ibland :) haha grymt snygga var vi i våra fin fina dräkter :D


Åt mat med dom andra flickorna sen begav jag mig mot körskolan, och hör och häpna jag gjorde massa teori så nu är det bara repetion kvar och sluttest sen får jag allt bokat, så gör nog klart det till veckan om jag har tur, några test jag gjorde idag hade jag endast 2 fel på ibland, sjukt ! sen vart det att gå till banken fixade med lite perngar, sen hämta upp madde och cassandra på bibblan, gå tillbaka till körskolan vänta på körlektion, sen hade jag körlektion. Gjorde två snygga fickparkeringar, altså det är ju inte alls svårt bara man har rätt teknik så går det ju hur lätt som helst ! så ska fortsätta öva det nu på egen hand så det sitter som etsat i hjärnan... Men som sagt va allt blir bokat när jag gjort klart teorin :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards