victoriajohannesson

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Victoria Johannesson - 20 februari 2011 10:20

`känns som att det är så kallt som det ser ut att vara i filmen day after tomarrow :O åkte till hästarna imorse tog skodan, jag körde och som sagt varenda sak i bilen var ju helt stel pedalerna var helt sega... så börjar oljelampan tjuta och lysa så stog vi på vägen ett tag och läste i instruktionsboken men det stog typ att det bara var en varning om den blinkade så vi åkte vidare, temperatur mätaren gick bara ner och ner, hemma var det 22 minus efter 3 kilometer väl i stallet var det 26 :o kallt eller var ? 4 graders skillnad på 3 kilometer det är ju inte riktigt klokt ! iaf släpade ut hästarna i den stränga kylan, kallt var det och slita sönder höet med händerna, ja min häst är bortskämd när jag är där, men gör han det själv så är allt hö överallt tillslut eftersom han äter bara det som ligger i botten de allra minsta stråna, tror att han håller på och tappar en tand högre upp i övre tandraden, ska kolla det sen när jag kommer dit, hoppas bara att det inte är så farligt och att han isf tappar den snart... lite problem har han när han äter, det var även mer hö kvar i boxen än vanligt så i värsta fall får man väl ringa lilla tandis...


Som sagt var, idag ska vi släppa ihop Edla med pojkarna får se hur det går, tänkte att jag skulle ha släppt ut gil och bäbis i en annan hage idag men staketet låg ner så mycket där så vågade inte det, tanken med det var att alla 3 skulle tillsamman komma in till en "ny" hage så det inte blir så att den hästen äger det stället och sågör vi här, som vanor och så utan att de får göra upp nya rutiner och så i en "ny" hage, men nu blev det ju inte så då tyvärr.. hade faktiskt varit bättre tror jag, men det går nog bra.. bara lilla Edla blir glad så :)


Vill föresten ha den där sadeln som jag tjatat om så mycket NUUUUUU !!!! varför kan man inte få vara rik för ?? sen vill jag ha en till häst också, men eftersom alla gamlingar spelar som nördar på bingolotto så går alla pengar till dom ^^ haha skämt å sida.. ne men tänk att få vinna 250 miljoner vilken känsla jag skulle svimma hundra gånger om !

Ne nu ska jag prata med emma och sen ska jag skriva färdigt Svenskan :)



Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards