victoriajohannesson

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Victoria Johannesson - 22 februari 2011 19:07

släppte ju som sagt va ihop hästarna i söndags, och det gick ju super bra ! Gil blev lite bitchig mot Bäbis bara och det förvånade mig jätte mycket att han skulle reagera så starkt på ett sto faktiskt men antar att han har växt till sig lite.. Iaf så sa Cherie till mig att jag ger det en vecka sen kommer det inte gå längre för Bäbis kommer jaga Gil tills han stupar för att han ska få ha Edla ifred, men jag sa bara äsch då det blir nog bra... så skulle jag ta in dom alla tre igår samtidigt, och dom rejsade runt i hela hagen, jag vet ju att Gil och Bäbis brukar jaga varandra men detta var på ett helt annat vis, Edla först i ren panik, typ vad är det som händer, bäst jag flyr. Sen kommer Gil i full kareta sen kommer Bäbis liggandes som ett streck mot marken och öronen helt slickade bakåt, han skulle promt ta Gil, så gick jag in i hagen, röt till att dom skulle ge sig, Gil och Edla kommer fram men Bäbis fortfarande helt fixerad vid Gil så jag gick emellan och "stötte" bort honom, sätte sen på honom grimman, och skulle få på dom andra, men bäbis skulle promt rusa över Gil inte en sekund släppte han honom med blicken, och hans blick den var aldeles kolsvart och det bara lyste ren ilska i dom, så ja tänkte bäst jag tar han för sig, men jag bara ne du ska inte få mig att ändra mig så jag tar alla tre iaf, det var ett kämpande innan jag fick på dom andra två för Bäbis skulle ju promt mölja över Gil så, ja Edla fick gå i mitten och "styra" upp det hela, sen fick jag ha ögonen på bäbis hela tiden så att han inte skulle rusa framför mig och "ta" gil. men ja så det tog som sagt va inte en vecka som Cherie sa utan bara en dag... Så nu är det som det brukar vara i hagen, Bäbis va nere på jorden igen och hade inte något emot Gil alls, och Edla stog där ensam i sin hage igen :/ menmen så kan det gå, får hoppas på att den som kom och kollade på stallet vill stå där :)

Av Victoria Johannesson - 22 februari 2011 18:58

Idag har vi haft prov och det gick super bra får jag lov och säga, tur att jag kollade igenom provet innan jag lämnade in det för hade räknat fel på en uppgift men jag rättade som sagt va till det och tur var det :)


Etik och moral är ett väldigt kul ämne må jag säga, saker och ting man inte brukar tänka på, typ om man ska få göra abort på barn som har down syndrome och sånna saker. typ om man får göra abort överhuvud taget, det har iaf jag, josefin och moa diskuterat idag och vi var skapligt enade :P


Imorn blir det utgång för våran del till ankan och käka mat sen blir det lite festande, men absolut inte full ! för det är ju faktiskt skola som gäller på torsdag.. hahaha

Sen ska jag även klippa mig på torsdag, frisören kommer svimma !


Förrut va jag till Gil också en snabbis gjorde bara sakerna, sen plockade jag in honom och gav han betfor och borstade lite på honom, upptäckte ett stort sår uppe på baken, undrar vem som kan vara skyldig till det jag hrmff, Bäbis kanske :) hahaha men som tur var det inte så farligt bara skapligt stort men endast håret som var borta och lite hud bortskrapat, men inget farligt :P

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards