victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

fågelskrämma eller vad :O

Av Victoria Johannesson - 24 februari 2011 20:27

har sett mer eller mindre ut som en fågelskrämma i huvet sen jag blonderade håret 8 gånger på två veckor i Augusti ungefär... Det har iaf inte blivit bra än lixom så nu på senare tid har det även bara ramlat av massor av hår. Och jag har typ vaknat på morgonen och varit orolig att jag inte ska ha något hår kvar. Men det har jag haft hittils iaf som tur är !

Men iaf så bestämde jag mig för att klippa mig så gjorde jag det idag. och vi färgade det även, och vid ursköljningen så bara ramlade det av hår ärligt.. Blev jätte nervös för det kom verkligen mycket hår. Det mesta utav håret som låg på backen sen efter klippningen var mestadels från när vi sköljde ur hårfärgen... skrämmande måste jag säga.. men iaf nu är det klippt och färgat s¨jag är super nöjd Åsa har gjort dunderverk än en gång, har även köpt schampoo och balsam som ska hjälpa till att återställa håret, men måste säga att det är redan mycket bättre !


Pratade även med mammas "kompis" förrut, hon är inte mycket äldre än mig men iaf och hon ska på en Natural Horsemanship clinic typ nästa torsdag och frågade om jag ville med, 100 spänn för 8 timmar, då har jag ju inte emd mig Gil men får kolla på när andra gör olika övningar med sina hästar, super kul ska det bli. Hon som håller i själva "kursen" är utbildad natural horsemanship lärare så ska bli intressant hur hon värdesätter olika saker och så :D ska bli super kul faktiskt :)


Gil va som vanligt väldigt söt idag, sur som bara den är han nu när jag inte tränat med honom på 2 veckor, super energi har han också så, det ska bli riktigt kul att börja igen till helgen :D har gett han b-vit nu också och han har verkligen tagit upp det bra, alldeles len i pälsen och fäller som en tok.. men det är iaf skönt att det inte påverkar honom så mycket :) vet ju dom hästar som blir jätte jätte trötta när dom fäller vinterpälsen speciellt :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards