victoriajohannesson

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Victoria Johannesson - 3 april 2011 12:27

har nu hållt på hela morgonen med alla bilder jag lovat, 57 stycken totalt och då har jag snålat, då förstår ni vad mycket ni missat på senaste ^^ haha men jag täntke att jag lägger upp bilderna allt eftersom denna veckan så det inte blir flera sider med bilder, kan lägga upp idag från gårdagens träningspass. Vi riktade in oss på ryggarbete, så jag longerade honom med snodd, testade att spänna in honom som dom flesta gör när dom rider, men vad får man ut utav det, inte ett jävla skit hästen kröker som bara den på nacken för att komma undan trycket som hela tiden ligger på och rumpan kommer flera kilometer efter, och detta gjorde jag endast för att se om det verkligen gjorde något bra, och det gjorde det ju inte då som sagt va så jag ändrade läge, flyttade den så den satt fast på en sida bara och långt ner på tömkörningssgjorden och helt slak.. då gick det bra mycket säger jag bara..


sen så longerade jag honom över en cavaletti, men den skulle man hoppa över ibland sa Gil. och sen gick vi över lite till att löshoppa. dock gick det inte så himla vilt till som jag faktiskt hoppats på. att han skulle galoppera och grejjer men han ville att mamma skulle hoppa med och eftersom hon va så seg så var det bara att vänta in henne sa han ^^ hahha, men ja vi får göra det om en vecka eller så igen så ska vi nog få upp lite tempo :)


Gick ut och gick med emma igår också typ en mil så min kropp va helt mörbultad igår så ^^ och nu på morron släppte jag ut hästarna, satte på alla hästar täcke för regnet det bara öste ner, och vad händer då man kliver ur bilen här hemma då, jo det slutar att regna, hur trött får man bli på en skala tro ? haha ne nu ska jag leka städkärring, så ska jag åka och träna Gil sen på järdet, idag ska han bara få springa varv efter varv, så han länger ut heeeellla kroppen :D


  


här är han helt inspänd, som ni ser hög i hals och nacken och inte alls eftergiven i ryggen, bakbenen långt efter..  


  lite skillnad, emot bilden över :D eftergiven och avlappnad 
 inkallning. lutar kroppen bakåt och vinklar ner huvudet en aning.
 
 som sagt hoppa var det ja ^^
 
   1. hoppa första hindret, 2. opps mamma är inte med sakta ner, 3. stanna och vänta ^^
4. bra nu kom hon då går det hoppa :D hahahah
  

               sassa var med på ett hörn också i paddocken och mösa sig :D haha lortmaja !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards