victoriajohannesson

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Victoria Johannesson - 6 april 2011 23:07

yes vi lämnar den mörka sidan och går till det ljusa.. och det är ju såklart Gil :)

både idag och igår tränade jag i paddocken med honom, och igår busade vi bara runt dom dårar ingen hejd på något lixom ^^ så ja det blev en hel del rodeo hopp där ett tag men det är så skönt för jag kan bara bryta det med en gång och han kommer lixom ner på jorden och lägger över kontrollen på mig lixom, himla bra :D haha men iaf, tog fram ett hinder igår som han hoppade över en gång lös, och det räcker väl antar jag då har vi gjort det.. sen så spolade jag även benen på honom själv igår, så allt lixom kommer automatiskt när man tränat så pass mycket ifrån marken :)


men ja idag då så va Cassandra med till stallet, så hjälpte hon mig att spola benen, så gick jag lite längre och hade hårdare sprutt, cool lugn ändå :) pojken min !

sen så använde jag tömkörningsgjorden och "longerade" honom runt mig med hjälp av den, fick honom faktiskt riktigt riktigt fin ett, tag med eftergift, fom, avslappning och alla sidor formade ordentligt.. riktigt kul var det, sen så släppte jag ju honom såklart så vi busade runt som dårar idag med, cassandra fick härja lite med honom och herregud va han galoppera, idag syntes det att han va arab iaf :) hahah, jäklar va han sparakde bakut ibland, ja det va ben överallt vill jag nog sammanfatta det till ja, men sen klev jag in i bilden och då blev det lugnt igen ^^ hahah, hon tog kort idag men dom lär inte komma färens till helgen eller helgen efter det, för nu är det mycket på gång !


   

Av Victoria Johannesson - 6 april 2011 23:01

ibland undrar jag egentligen varför i hela friden man ens umgås med andra människor det enda man gör är att störa sig och mer eller mindre bli irriterad, eller blir utsatt av saker som man egentligen inte hade tänkt sig.. för just nu känner jag att endel kanske skaffar sig en lite för liten uppfattning om vad det egentligen handlar om endel saker, och kanske bara ser till sig själv och att det endast är så jävla synd om sig själv, men ja det finns andra människor runt om som kanske bara packar på sig en jävla massa skit sen så orkar man helt enkelt inte höra ett jävla ord till av den människan och då är det tack och adjö som gäller.. och har man då haft det så väldigt länge så har man ganska stora orsaker till en hel del... ibland blir man bara så trött, och egetligen hur många människor det finns som man verkligen inte funkar med :O haha

Av Victoria Johannesson - 6 april 2011 22:57

           backa !          

  avlutade med en buga, måste fortfarande hjälpa honom ner och så stödjer han inte riktigt på benet ännu men det kommer med lite träning så :D 

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards