victoriajohannesson

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Victoria Johannesson - 4 april 2011 19:16

har precis kommit ifrån stallet, och idag var det en hel underbar känsla med Gil :D

tänkte att idag ska vi tömköra och träna på volt med tömkörningssakimaker :) iaf jag bara packade på han massor med grejjer, satt loneringslinor som tömmar, så började vi på volt. och han förstog med en gång, min gullefju är underbar säger jag bara, sen tänkte jag att vi testar att tömköra då bara för att prova, han har vanligtvis vääääldigt svårt för att gå framför mig då han är i lägre rang än vad jag är så han vill ju helst gå bakom,, men att gå framför stärker hanses självförtroende och att han lär sig att gå fram.. det gick iaf jätte bra han vände inte upp emot mig någon gång utan litade till hundra på mig att jag tog honom dot han skulle, vi provade till och med att trava, men det va lite svårare för han va tvungen att trava lite på sniskan för att se till så jag va med helt och håller, och det va jag ju så det gick ju bra..


Sen så släppte jag lös honom utan saker, så latjade ju runt som dårar, busade gärnet gjorde vi verkligen, hahah han gjorde sina bocksprång här och där, stegrade och hade sig, räckte att jag bara vände på stället och sprang åt ett annat håll så rusade han efter mig, min pöjk :) han va iaf väldigt duktig idag så nu är han värd flera miljoner i mina ögon :)


Vi kom även ett total steg längre med slangen också, kunde sploa benen idag med lite mer tryck i slangen och alla fyra benen :) och han stog still, han går bara från klarhet till klarhet :)


 en ovisad bild :) 

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards