victoriajohannesson

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Victoria Johannesson - 26 april 2011 20:10

idag så har det ju varit skola, hm så töligt som det bara går att bli, tur som det är är det bara 7 veckor kvar (Y) Det tråkiga är att jag har inget jobb än, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Skulle ju hemskt gärna vilja ha ett j'vla skitjobb som man måste jobba musten ur sig varje gång, så ja någon som söker en på sin arbetsplats kanske ??


Aja, sen så begav jag mig hemöver, så bara slängde jag i mig lite smörgås sen så åkte jag och Cassandra iväg till Gil :) idag stog det på Schemat löshoppning, har nämligen kollat runt på hästannonser idag och många utav bilderna var tagna när unghästar löshoppades så blev jätte sugen på det :) så ja jag gick ut till paddocken och började bygga upp lite hinder, ett vanligt koppelräck som första hinder, sen 7 meter efter tunnorna med en bom på marken bara och 3 meter till nästa hinder så det blev studs där emellan, och det var också ett vanligt koppelräck.. Så först en kombination som gick över till studs, så 3 hinder sammanlagt.. Började löslongera honom först för att värma upp honom ordentligt, eftersom han inte hoppat på länge så måste man vara mycket noggrann med detta ! Men iaf idag satt galoppen super bra han har sååååå himla fina gånarter så det bara sjunger om det när man kollar, hans galopp jag bara älskar den (Y) sen så började vi bara trava lite över hindrena så han fick kolla på dem, och då låg dom nästan helt på marken, endast bara på själva "foten" på hinderstödet, han va jätte pigg och villig till att hoppa idag så :) sen så började jag lägga upp de två sista hindrena allteftersom och han hoppade tilllsut jätte jätte fint, så om en vecka eller något ska vi löshoppa igen och gå upp på lite högre höjder för jag vill inte riktigt lägga upp för högt heller utan jag vill hellre bygga upp musklerna och tekniken allt eftersom, men vi kom väl upp på 50 cm idag iaf :) och han hoppade banan ifrån båda hållen för första gången utan problem och fortfarande med bjudning, han stannade bara en gång sen så bara flöt allt på super bra..


Under tiden jag plockade bort banan, så varvade Cassandra ner honom genom att longera honom med ganska högt tempo i trav så han fick sträcka ut ordentligt ! sen när vi väl kom in i stallet för lite mat i magen, blev han så himla trött så han bara stog och tittade rakt ut i tomma intet, annars brukar han kasta sig över höet men idag rörde han det inte ens ^^ hahah, mkt krävande pass med andra ord (:

som sagt MVG till honom idag !


hanses teknik har verkligen blivit super bra, hoppar jämt och fint och vet exakt när han ska hoppa av och så, super nöjd ! jag kan inte bli mer än super glad :)


Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards