victoriajohannesson

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Victoria Johannesson - 16 april 2011 22:04

idag så tänkte jag ju fortsätta som jag gjort i två dar nu, mer fokus på löslongering och så, så vi kommer närmre varann, men iaf Frida var samtidigt i paddocken så jag longerade vanligt istället, och det gick ju bra det med :) tränade lite varvbyten, kollade även lite på bron och så.. går inte så himla mycket frammåt på den fronten faktiskt, vet inte riktigt hur jag ska trixa mig fram för att få upp honom, bara båda frambenen skulle göra mig överlycklig men ja nu är det ganska svårt då, mne funderar att spika ihop en mindre och öva på den först så det inte blir ett sådant jätte kliv som han måste ta nu, men ja vi får helt enkelt se hur det banar sig :)


sen så slängde jag upp Cassandra och hon fick rida med hacket idag med.. la fram en bom som jag tänkte dom kunde gå över lite lätt, en bom liksom det är ju inte komplicerat när det finns de som redan tävlar sina hästar när dom är 3 lixom.. hahah, men ja den var tydligen jätte farlig för tog en jäkla tid innan han kom över den med frambenen, och sedan var det ju det där med bakapparaten också som inte alltid vill komunicera med framändan, så ja det slutade i att Gil trampade med ett bakben på själva bommen och det gjorde ju såklart att han blev rädd och farde iväg, Cassandra tappade balansen gled allt mer bakåt och åt sidan sen låg hon på marken.. haha det lustiga är att hon har alla gånger trillat av exakt likadant, verje gång verkligen, inte så att hon glidit av på sidan eller att Gil har bockat eller så.. utan han har alltid gått iväg lite för snabbt eller hoppat till framåt så har hon smidigt nog glidit lite längre bak på rumpan, Gil blir lite räddare och kastar sig lite mongo aktikt frammåt och Cassandra ligger sendan på marken, likadant varende jäkla gång... hahaha så lite lustigt är det. så då övertalade jag henne till att hoppa upp igen efter att jag fått Gil över bommen i någorlunda tempo. eftersom han böev rädd för den så blir det extra svårt att få honom lugnt över eftersom det sista han mindes var att han rusade över en sak på marken som gjorde att det gjorde ont i bakbenet när han trampade på den.. men iaf efter många om och men kunde jag få honom till att trava normalt över den utan att han hoppade gigantsikt.. så det var ju bra det då iaf :)


sen så hoppade Cassandra upp igen som tur va så övade vi lite mer på fomrgivning och eftergift även lite ställa på volt både ut och inåt i båda varven, men ändå hålla sig kvar på voltspåret, det va extremt svårt utåt sa Gil då men dom klarade det riktigt fint.. sen så fick hon trava lite och hon sa att det va den underbaraste traven på länge, det är ju bra det, det visar ju att hon jobbat på bra under passet om han blivit så mjuk och go... sen så för att han skulle slappan av i rygg och så löslongerade jag honom en stund efter åt.. och idag gick det riktigt bra :) sen fick han komma in och äta sin efterlängtade Alfa och Betfor som äääär sååååå GOTT ! :D

Av Victoria Johannesson - 16 april 2011 21:53

´nu har jag faktiskt tiden och orken till att blogga såhär på kvällinga :) inte värmländsk eller så.. hahah :D

men iaf idag har det inte hänt så värst mycket, klev upp så satt jag ju en stund på datorn och kollade lite på tve, sen gjorde vi oss iordning så åkte vi in till Bergvik för att köpa lite hästmat till Gil, kollade även på musli till honom men jag vet inte riktigt om vi ska byta till det eller inte, vi får se om någon månad eller så.. sen så övningskörde jag lite runt i Karlstad och det är så töligt att man inte har pengar till att ta körkortet för hade jag haft det så hade jag haft det för länge sen, eller jag har ju massor av sparpengar men jag känner att jag är för snål för att ta av dom så ^^ hahahah men ja det återstår att se när jag får tummen ur röva och göra det !!


sen så åkte vi till Gil tränade och så med honom, sen hem och här har vi suttit framför tve spelet hela kvällen, inge nördigt eller så nejnej.. Va tänkt att jag skulle ut och gå med pappa men jag orkade inte det så la mig och solade istället på studsmattis.. kändes inge lite gött eller så (Y)

Av Victoria Johannesson - 16 april 2011 09:50

eftersom jag inte orkade sätta på datorn igår så får ni helt enkelt en uppdatering idag om hur det gick med träningspasset igår :D


Cassandra följde faktiskt med för engång skull, hon var i stallet i måndags senast... men ja jag fick med henne iaf :) spolade benen som går hur bra som helst just nu... sen så tänkte jag att vi skulle fortsätta där vi slutade i förrgår alltså med ungefär samma saker som vi utförde fast att vi bytte ut bro träningen med lite ridning. började med att löslongera honom, och då var han inte riktigt lika fokuserad utan stack iväg lite väl långt ifrån mig ibland och då var jag tvungen att jaga iväg honom lite så han vet hela tiden att det är jag som driver honom och att det är jag som tar intiativ till saker han ska utföra så det inte är han som bestämmer vad som ska göras när som helst.  men iaf och efter det så gick det jätte bra, jag fick honom även att fatta galopp idag klockrent och han behöll sig på volten som om det va det lättaste han gjort genom tiderna :D så stolt blev jag då så då slutade vi med det, så gick vi över till att Cassandra skulle rida honom, satte på honom hacket faktiskt, eftersom hon inte ridit så himla mycket det senate kändes det som att det va viktigt att vi fick igenom sidor och rygg ordentligt.. till en början va han lite väl förböjd i sidor och så så då övade vi på att få honom lite mer att ta stöd och visa honom rätt.


till slut gick det jätte fint så då gick vi över till trav och till en början va Cassandra lite för snabb och lite väl fokuserad på att just få honom i trav, och då berättade jag för henne hur hon skulle göra istället för att han bara skulle falla in i trav efter att man förberett honom, och då räckte det bara med ett smack så började han trava på riktigt bra :D så flyttade hon honom ut på en större volt i lite sidvärtsrörelse och herregud han förstog med en gång, utan att vi tränat på något sånt, våran pojk är ju underbarast :))


sen så funderade jag på om vi skulle transport träna men eftersom han hade varit så himla duktig så fick han gå in och käka istället :)


 

Av Victoria Johannesson - 16 april 2011 09:37

  

Quarter valacken Hugo :D

               

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards