victoriajohannesson

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Victoria Johannesson - 9 april 2011 12:39

yes igår var det sista dagen på praktiken, känns faktiskt jätte tråkigt för denna praktiken har faktiskt varit jätte rolig, har inte kännt en enda morgon att jag bara velat ligga kvar i sängen och dö.. känns som att intresset för grisar bara växer allt eftersom man håller på med det, fast ja det kanske det gör med allt ? men som sagt det va lite tråkigt att sluta, hoppas jag kommer tillbaka någon gång igen iaf :)


igår hade vi integ av hästarna, och det blåste ju storm ute igår, så är det ju världens gyttja ute i hagarna just nu, jätte roligt (eller inte) men iaf så tog cassandra Edla, nathalie sina hästar och jag skulle ta Gil och Bäbis, såklart ville dom ju inte gå i den äckliga gyttjan så det va jag tvungen att göra för att gå och hämta dom, fastnade gjorde jag också nått så grymt trodde det skulle sluta med att jag skulle gå i strumplesten. men iaf sen så skulle vi ju då ut ifrån hagen, gil på högra sidan och Bäbis längst bort från mig, skulle snurra runt dom som vanligt vid grinden för att stänga hagen igen, bäbis gick runt bakom Gil men så fick han något ryck så jag tappade honom, han vandrade ju såklart iväg, och jag såg framför mig att jag skulle försöka få tag på han men att det inte skulle gå för han skulle abra kasta bort sitt huvud hela tiden, men iaf så kom han till första hagen och då var det precis som att men kära någon vart tog hon vägen, han gick runt i en minimal cirkel och funderade så då kunde jag ju lugnt stänga hagen och vandra bort till honom med Gil i släptåg, hahah vilken rolig häst ^^


idag ska vi inte träna med Gil, även om det är världens underbaraste väder så måste han få vila lite längre, han är ju faktiskt bara 3 år :D men iaf ska iaf fläta hanses man idag, jag vet hur bögig som helst ser han ut i det men nu är det fjong och tussar överallt känns det som ^^ så nu ska vi få lite struktur på det hela, skulle vilja fläta luggen också men han vill inte stå stille med huvudet när man gör det så men får väl försöka iaf !


 se så tjusig :D hahah 

Av Victoria Johannesson - 9 april 2011 12:28

är det rätt eller fel med abort ?

ja det är vad man etik och moraluppgift handlar om, svårt ämne eftersom det finns så himla många olika argument om detta, dock tycker jag personligen att man verkligen ska få göra det, kanske till en viss gräns så att det inte används som preventivmedel tex, för det finns det ju säkert folk som använder det till..  det är faktiskt väldigt svårt att få ihop ett helt arbete som jag har tankar och åsikter om som läraren ska förstå så som jag tänker.. men ja jag är på god väg, har precis skrivit klart om hur olika religioner ser på saken så ska väl snart gå in på mina egna åsikter och få med sinnelags-, regel- och konsekvensetik ja som ni hör det är inte det lättaste arbetet, så har ni några tankar tveka inte att skriva vad ni tycker :D


  



Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards