victoriajohannesson

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Victoria Johannesson - 17 april 2011 18:51

idag tänkte jag återutigen skriva om Gils träning och för att vara lite långtråkig då så har vi faktiskt tränat på löslongering idag också fast att vi började lite mer med varvbyten i trav så att jag får upp podusen lite på honom, och när det hände saker hela tiden kan jag få honom mycket närmre mig och han blir mer fokuserad och stannar kvar.. vilket märks väldigt tydligt, för i början av passet eller när man skickar ut honom på volten första gången så vill han väldigt gärna dra sig lite väl långt bort och för att man ska få honom till sig då måste man trixa fram för att man ska stumelera honom hela tiden till att hålla sig kvar.. Vilket idag gick hur bra som helst :D


han va verkligen klockren idag med träningen, riktigt nöjd blev jag och han vände jätte fint några gånger när han skulle byta varv, han höll till och med kvar traven hela vägen ut.. annars brukar han lixom bryta av och när jag ber honom att gå ut i nya varvet så brukar han stanna och bara menar du mig?? hahah, men idag satt det och det kändes riktigt bra :)


sen så fick Cassandra rida även om hon ramlade av igår och kände sig helt mörbyltad i armen så kunde jag övertyga henne ändå, och jag säger bara det TUR ! för idag han va helt otrolig, hur fin som helst efter ett tag gav efter jätte bra i sidor och rygg så kom eftergiften jätte bra i handen, och herregud va fin han var, och sen föll dom in i trav och det va lika fint där.. nu känns det att han vuxit upp lite och blivit lite mer häst om man ska säga så.. men denna dag har verkligen varit helt amasing, idag tog vi oss ett snäpp längre i hans livsstege :D


 

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards