victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

bildbomb som inte existerar !

Av Victoria Johannesson - 24 april 2011 18:58

sa ju att jag skulle kika in lite senare för att jag skulle hålla på med lite bilder, jo dom skulle jag ju som sagt va ladda upp här för att ni skulle få bli lite updaterade på träningssidan, men ja datorn har visst laddad upp endast 7 bilder av 27 så jag är inte så himla glad just nu känner jag.... Hmm datorer lever sitt eget lilla liv känner jag ibland...


Men ja nog tjatat om det, kom precis hem från Gil. har tränat idag, för nu har han stått och vilat i 3 dagar tror jag det är nu minsann.. Känns som en evighets sen jag ens tog i repgrimman men det var det ju inte haha, men ja det har varit en välbehövd vila för Gil det är ett måste när man har unghäst och inte bara 1 dag för då hinner dom inte vila ut psykiskt, tro mig det funkar inte på Gil iaf, och det är ju lite oschysst om dom bara får vila lite då och då och lite halvdant, så 3 dagar bukar jag säga minst för då har dom fått tillbaka full energi :)


men ja idag tränade vi ju då och Cassandra fick börja longera lite, både trav och skritt samt göra några varvbyten, jag minns inte sist hon gjrode det, och det är hon som ska träna honom imorgon för jag ska jobba hela dagen så då får hon ägna sig åt det. men ja det gick väl bra för att inte ha gjort det på väldigt länge, hon har ju bara sett utvecklingen hela tiden inte kännt på den eller vad man ska säga :) men det gick ju bra, sen tog jag över och körde lite med tunnorna och sedan lite på bron, och idag ställde han upp ena benet utan att kasta sig bakåt av förvåning över att det lät så mycket, så Happy face på mig ! sen så löslongerade jag honom och det gick också super bra, så nu kan man faktiskt säga att han kan det för nu har han inte gått ifrån mig en enda gång dom senaste gångerna faktiskt, sen så gjorde vi lite galoppfattnignar och det är så mycket lättare i höger varv för honom att hålla kvar galoppen runt på en volt, men sen i vänster varv , han gör jätte fin fattning och så sen så fort jag säger bra eftersom han måste lära sig att han gör rätt, då bara kastar han sig in mot mig och kan inte alls hålla kvar galoppen, och jag måste ju säga bra :O så ja jag får lura på vad jag ska hitta på för något, kanske inte vara så himla övertydlig utan bara flyta åp lugnt och harmoniskt :P


sen så gjorde vi nya flätor i manen, och den har faktiskt blivit lite tjockare sen vi började göra mirakelflätorna, SUPER !


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards