victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

havre=Big NO !

Av Victoria Johannesson - 28 april 2011 21:25

lite uppdatering från Gils sida också.. Ni vet att jag bytt lite foder till honom, köpte ju Müsli till honom som jag kunde blanda ut med Alfan har hört att det ska vara väldgt bra till unghästar när de växer för det är bra muskelbyggande eftersom det är alla möjliga sorters foder i så blir det stor variation. och olika saker påverkar olika saker i kroppen.. men iaf till min förvåning så var det tydligen 22 hela jävla procent havre i detta alltså innehåller det mest havre i :O Det läste inte jag tror mina ögon blundade i affären när jag köpte det... Men iaf och det utspelade sig väldigt mycket i Gils kropp igår !


Det va full rulle i stallet igår, alltså inte en lugn stund kändes det som under tiden vi var där, därför väntade vi ett tag innan vi tog in Gil, och han gick ju i hagen och va förbannas eftersom vi va i stallet men inte kom och hämtade honom.. hahaha, men iaf sen så plcokade vi in honom, jag trodde ju att han skulle vara jätte trött eftersom hann hade blivit löshoppad tisdag och han blev jätte trött efter det. så tanken var att jag skulle löslongera honom och han skulle bara få jogga större delen utav passet. Nej säger jag bara det va full kareta runt hela jävla paddocken. Herregud säger jag bara vet itne vilket fnatt han fick, och jag då som ville ha honom i vänster varv som han verkligen inte ville gå i, sprang runt som en dåre för att försöka stoppa hans väg för att få ut honom i vänster iaf. Shit shit shit säger jag bara.. Efter passet så drog vi ner maten radikalt. Hade ju tänkt att han skulle gå på 1.2 kilo kraft om dagen nu för att testa men han kan inte gå över 1 kilo så nu får han 0.8 kilo fast att det fortfarande en blandning utav müsli och alfa.. Vill ju itne ha en galen häst menar jag :O så snälla gott folk skippa havren och kör med något annat kraftfoder som alfa eller mustang orginal, kraft eller vad som helst allt som inte innehåller havre, för de som kan gå på detta är ju typ bara lektionshästar som gör av med all energi om dagarna....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards