victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

då till dagens..

Av Victoria Johannesson - 28 april 2011 21:36

idag åkte jag till stallet ganska tidigt vid halv två, bara mockade iordning och så för att det skulle vara klart till senare, åkte sedan tillbaka till skolan för lite information om grönt kort kurs..


sedan var det hem, byta om så tog vi oss en cykel tur till Gil :D Härligt i det underbara vädret, måste bli bättre på att använda cykeln faktiskt ! väl framme, fyllde vi vatten och sedan plockade in honom ! världens såsis var han idag, mne jag var lite skeptiskt skenet bedrar eftersom det gjorde det så himla mycket igår ! så borstade på honom bara, sen testade jag att lägga upp westernsadeln och han bara stog och funderade ^^ hahah gullrumpan !


sen ut i paddocken, Cassandra började longera honom för jag ställde iornding transporten för skulle ägna mig lite åt den idag tänkte jag ! sedan plockade jag fram en liten bana som vi skulle backa Gil igenom och så, vända och dola. lite fokus på att ha koll på hela kroppen och inte bara främre delen ! gick bra faktiskt, han va ju hur lugn som helst, orkade knappt lyfta fötterna, han reagerade knappt när han stötte i med hovarna i bommarna, som han vanligtvis brukar flyga i luften för annars. men jaja, sen tänkte jag att han skulle ställa sig över en bom så han hade den under sig lixom, detta var ju hur farligt som helst så vi kämoade jätte mycket med det eftesom min tanke var att han skulle gå sidepass åt sidan för att gå undan den lixom, detta gick ju inte då den va föööör farlig ! så vi jobbade på att kunna stå över den iaf.. Sen vidare till bron och idag gick han ännu längre upp, han är ju inte rädd för ljudet längre iaf för nu står han med frambenet och slår på den, detta ska såklart plockas bort senare men vill inte störa honom nu när han är under inlärning av denna övning. sedan red Cassandra en stund med remontnosgrimman, och det gick riktigt bra, riktigt fin trav hade han idag också dock väldigt seg och trött men annars svarade han fram för skänkel jätte bra, lätt svängs osv !


Över till transporten då, han gick upp med alla fyra fötter på lämmen och stog med frambene inne i själva transporten och där avbröt jag, vi jobbar oss hela tiden successiv frammåt så det inte blår något bakåt tänk ! och vi gör det väldigt bra :D


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards