victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

slemmigt värre !

Av Victoria Johannesson - 19 april 2011 21:05

sista jag skrev var att jag skulle dra mig till stallet, först var jag inne på att cykla dit men när jag klev ut så blåste det för mycket för det så sket i det, men hade faktiskt önskat att jag gjort det för senare på kvällen var det jätte fint :D


fick se när jag kom att Gil låg ner än en gång och då tänkte jag genast nu jäklar ska jag klara det så in sprang jag slängde på mig stövlar och tänkte nu ska jag vara lite listig.. gå en jäkla omväg bara för att han inte skulle upptäcka mig, men så fort jag klev utanför stallet så slängde han ett öga på mig... hahah ja det va det det tänkte jag men jag ville ändå prova, men han hade ögonen på mig hela vägen som att vart ska du mamma ? haha så ja när jag började närma mig hagen som jag skulle gå igenom reste han sig upp och ställde sig vid staketet och verkligen kollade på mig varenda steg jag tog.. haha gullfju :) men ja det va än en gång värt ett försök snart så ska han ligga ner !!! men iaf då tänkte jag att jag lika gärna kan busa med honom i hagen eftersom jag ändå är här, så vi härjade runt en massa, gjorde lite stegra och så och Zeb fattade ingenting :) haha, så himla söt är han ! men iaf sen när jag skulle gå upp till stallet och mocka så ville Gil verkligen med mig så kände mig lite taskig faktiskt som inte tog med honom upp med en gång.. men tja ville ju vara färdig med all mat och så innan han kom in så, han överlevde iaf !


gjorde som sagt iordning allt uppe i stallet och så först, sen tog jag in honom, spolade benen aldeles själv och han stog helt stilla. Underbara pojk <3 annars brukar han gå runt och grejja men inte idag :)

sen så vandrade vi ut i paddocken efter att jag borstat bort all oändlig lera.. hade iaf ställt ut dom blåa tunnorna bredvid bron som jag tänkte jag skulle skicka honom slalom emellan medans jag stog uppe på bron.. men dom va lite för läskiga för att jag skulle pressa honom så hårt till det. så vi övade bara en massa på att gå igenom från olika håll och så.. och efter ett tag gjorde han så fina vägar själv så :) detta tyckte han va extremt jobbigt så han slemmade jätte mycket ur munnen en gång så kom det en liten dreggelbit som flög ner till marken så prydligt så :) hahah jobbigt sa han ! sen när jag kände att det räckte med det så gjorde vi lite löslongering och varvbyten, detta gjorde han jätte bra idag så nöjd över honom så :D


det jag tycker är helt otroligt är hur han har orkat hålla på i så många dagar i sträck som vi gjort nu, än vad vi brukar göra.. Brukar hålla igång iaf 5 dagar i sträck sen får han vila 3.. men ibland märks det på honom att han är trött redan efter kanske 3 dagar.. men nu tror jag vi har hållt igång iaf 5-6 dagar och han är inte trött än :O helt otroligt, och han har fortfarande samma glöd varje dag som han haft nu i 4 dagar. helt otroligt, ändå har cassandra ridit på honom och krävt lite mera av honom nu det senaste, märks att han blivit mycket starkare och mer mogen än vad han var för inte alls länge sen :) att denna lilla pojk har blivit så stor och mogen på så kort tid :D 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards